Jobbar natt

Jaha, då sitter man här och ugglar på jobbet igen. Har lugnat ner sig på telefonen för en stund nu. De flesta har väl kommit ut på krogen och det var väl ett tag innan de vill hem igen. Bara några enstaka som ringer vid den här tiden.

Annars är det ganska lugnt i mitt liv för tillfället. Längtar tills semestern då jag och Alex ska bege oss till Kreta. Det ska bli skönt att komma bort lite och slippa allt för en stund. Inte för att det är så mycket att slippa, men det kan vara skönt att bara ta en break från allt här hemma och ladda batterierna. Det börjar kännas att det behövs.

Har haft mycket funderingar i huvudet de senaste dagarna. Jag vet inte varför riktigt, men jag fungerar ju så. Det är alltid någonting jag måste grubbla över. Har tänkt mycket på forna tider. När man växte upp och bodde ute i Gryt. När alla fanns runt omkring, mor- och farföräldrar, familjen, vännerna. Det är så mycket och så många som har gått förlorade. Av mor- och farföräldrarna är det svårt att enbart ha minnen kvar och vetskapen om att det inte kan skapas några ny minnen tillsammans. Även familjesituationen har ändrats. Märker ju självklart att båda mina föräldrar är mycket lyckligare nu än förut, men det är ändå svårt att föreställa sig dem isär. Det är självisk, jag vet, men vad göra? Missförstå mig rätt, jag är jätteglad över att de är glada och lyckliga, men jag oroar mig ändå för dem. Jag vill ju inte att de ska bli ensamma sen på ålderns kant. Men det löses säkert.

Svårt att sätta ord på vissa känslor. Är bara allmänt nedstämd. Som tur är vet man att det snart går över. Man har ju alla down-perioder.

Nu ska jag fortsätta jobba lite... Om det är någon som ringer till mig vill säga :-)

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0