En dag med mamma!

Vid tio-tiden i förmiddags åkte jag in mot staden för att spendera dagen med min kära mor. Hon skulle in till mammografin och vi passade på att ta en dag på stan samtidigt. På mammografin var hälften av Valdemarsviks kvinnliga befolkning samlad. Träffade bland annat min gamla klassföreståndare Gunila och en annan av Vammarskolans lärare vid namn Ann-Marie. Det var trevligt.

Innan vi gick till mammografin så gick vi en sväng på stan. Jag passade på att byta min två böcker som jag fick på födelsedagen. Det blev tre andra böcker. En av dem var Stieg Larssons "Män Som Hatar Kvinnor". Alla säger ju att den är så bra så jag måste ju läsa den för att se om de har rätt. Sen blev det en bok av en av de författare som jag älskar, nämligen Jeffery Deaver. Den boken heter Stenapan. Den tredje boken blev en bok av en författare som jag ej har läst någonting av. Den heter Shakespeares Hemlighet och är skriven av Jenniger Lee Carrell. Den lät bra plus att omslaget är riktigt snyggt! Av min underbara mamma fick jag en bok som jag kan samla alla mina favoritrecept i. Den var väldigt fin och gammaldags.

Efter mammografin åkte vi ut till Coop och åt på den vanliga restaurangen där vi alltid äter när min familj kommer in till stan. Mammas favoritgubbe kände dock inte igen oss denna gång. Han hade väl en dålig dag eller något sådant. Efter varsin hambugartallrik begav vi oss till Maxihuset. De håller ju på att bygga om där så vi var nyfikna på vad som hade skett. Efter ett välbehövligt toalettbesök gick vi in på Ica Maxi för att se om det fanns några fina blommor. Det blev dock en nitlott, men det blev i alla fall lite hårspray och annat nyttigt. Gjorde ett försök att hitta någonting på MQ för presentkortet jag fått på min födelsedag. Hittade en söt tröja, men den kostade nästan 700 kronor så det blidde inte den. Sen gick vi in på den roligaste butiken på hela Maxihuset, nämligen Confetti. Där köpte jag en servetthållare, som nu står på köksbordet. Den passade precis. Sen åkte vi vidare till Blomsterlandet där jag köpte två Hibiskusblommor med tillhörande krukor.

Efter det var det dags att skjutsa ner Mamma till busstationen så att hon kunde ta sig hem och jag kunde åka hemåt och ta hand om de sysslor som behövde göras. Hade en underbar dag med den mest underbara människa jag känner - MIN MAMMA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0