Julbakning på Sjögärdet

I helgen var det dags för det årliga julbaket hos Eklunds. Tyvärr missar jag det nästan varenda år på grund av att jag jobbar och så även detta år. Tror att förra året är det enda året jag har varit med en hel helg. Men de övriga var duktiga och bakade på. Det blev lussekatter, pepparkakor, kola och knäck. Alex och Tisse gjorde varsitt pepparkakshus.

När jag kom ner på lördagkvällen hade jag även med mig vårt spel "Så det kan låta". Det var riktigt kul. Alla nynnade på riktigt bra.


Oliwer gjorde marsipangubbar till Alex pepparkakshus


Sannie gjorde även hon marsipanfigurer, men valde att ta hem sina. Farmor Ewa var med och skapade.


Här är Alex pepparkakshus, som han är så stolt över!


Här är Alex tomte, som inte riktigt ser ut som en tomte... Det fanns skilda meningar om vad det såg ut som :-)


Här spelas det spel:



Även om jag missade hela lördagen så var det en trevlig helg.

So long!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0