Våffeldagen igen

Ja, idag är det ju då våffeldagen och ikväll ska det ätas våfflor. Tänkte göra de från grunden i år och inte stå och smeta med det där pulvret. Det blir nog mycket godare med "riktiga" våfflor och det är ju inte så svårt.

Läste på min systers blogg att hon hade googlat på min fråga, som jag ställde igår. Så vill ni veta svaret på den så finns det på: http://carro810815.blogg.se/2009/march/vaffeldagen.html

Annars så har det ej hänt så mycket idag. Har sökt några jobb. Jocke har varit här och kollat på diskamaskinen, som har varit trasig. Han löste problemet som bestod av en gummisnodd. Hur nu den har lyckats komma dit, men den har väl legat i någon burk, som man bara har slängt ner lite hastigt och inte tittat i. Sen har jag plockat undan lite i köket och torkat av några ytor. Passade också på att torka ur sopskåpet då jag ändå hade plockat ut allt därinne för att Jocke skulle komma åt. Sen kokade jag mig lite nudlar och löste korsord medan jag åt.

Så nu har jag suttit och skrivit nota. Är inte så mycket som behöver handlas. Det mesta får vänta till storhandlingen efter löning. Men vi måste ju köpa grejer till våfflorna så då kan man ju passa på att handla sådant som är lite mer akut.

Nu ska jag gå och göra någonting annat. Tänkte åka in lite tidigare till stan så jag hinner med en promenad kring Strömmen innan det är dags att hämta Alex vid bussen.

Jag har ingen bra filosofisk fråga idag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0