Våffeldagen

Läste på www.blogg.se att det är ju våffeldagen imorgon. Vad man hänger med? Hade jag ingen aning om. Har ju sett en massa reklam för våfflor och smakprov i affärerna, men har inte tänkt mer på det. Eftersom jag missade att äta en semla på fettisdagen så måste jag väl fixa våfflor imorgon. Man kan ju inte missa alla kommersiella dagar, som endast existerar för att handeln ska känna pengar. Jag undrar vem som egentligen har kommit fram till alla dessa dagar. Först komma fram till att de ska finnas och sen vilken dag de ska infalla på. Jag undrar om jag kan skapa en sådan dag och vad den skulle heta eller handla om? Måste jag nog fundera närmare på!

Bilden snodde jag från första sidan på www.blogg.se. Tyckte att den såg så smarrig ut.


På tal om något annat så bakade jag bröd igår. Fick receptet av mamma. Det var himla enkelt att röra ihop och sen bara in i ugnen. Gott var det också, men det visste jag ju redan för jag har ju ätit det både hos mamma och hos syster. Det blir nog att göra fler gånger i alla fall.


Försvinner problemen om man inte låtsas om dem??


Kommentarer
Postat av: Carro

Jag har redan förätit mig på våfflor för i år för några helger sedan :)



Nä, problemen försvinner inte för att inte låtsas om dem, dem äter upp en inifrån.

2009-03-24 @ 16:11:47
URL: http://carro810815.blogg.se/
Postat av: Linda

Damn, jag har inget våffeljärn! :O

Håller med Carro, problemen försvinner inte om man inte låtsas om dem, de blir bara värre och äter upp en. :S

2009-03-24 @ 19:52:32
URL: http://sassycoona.blogg.se/
Postat av: Sandra

De kan forsvinna ett tag men håller inte i langden. Sorry hjartat!

2009-03-26 @ 13:15:36
Postat av: Sandra

PS. Kul att ja upptackt du skriver blogg! Fundar oxå på att starta en?!

2009-03-26 @ 13:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0