Helgen som var...

...spenderades i Ullared. Jag köpte bland annat en kjol, en t-shirt, jacka, resväska, hårvårdprodukter, mysbyxor, strumpor. Det är de sakerna jag kommer på så här på rak arm. Det gick åt en hel del pengar i alla fall. Alltid kul att inhandla lite nytt. Det är ju fruktansvärt billigt därnere så det är inte svårt att fylla en kundvagn.

Boendet vi hade kan jag verkligen rekommendera. Var hur mysigt som helst. Låg mitt inne i skogen några kilometer ifrån Gekås. Det var en gästranch så man hade hästar precis utanför stugan. Och en hund som skällde halvt ihjäl sig så fort man gick förbi. Det hette Örnatorpets gästranch och är verkligen värt ett besök om man ska spendera ett par dagar i Ullared.


En liten bro som man åkte över på vägen till stugan


Utsikten från verandan


Stugan som vi bodde i


I Ullared använder man tydligen luftvapen och soft airgun att skjuta fiskar med


När vi ansåg att vi hade gjort av med tillräckligt mycket pengar under lördagen åkte vi till Varberg. Det var en mysig liten stad. Nog för att vi bara var nere i hamnen och vid fästningen så vi såg inte så mycket av den, men det vi såg var fint.


Här köpte vi glass


En liten strand


Ett badhus


Två duvor som satt och kuttra


En del av fästningen


Det var en trevlig helg.

Kommentarer
Postat av: Sara

Låter superhärligt! Vilket mysigt ställe att bo på! Jag har aldrig varit i Ullared. Skulle nog vara kul att åka dit nångång. UTAN min pojkvän då, han skulle bara gå och gnälla. Haha!



Gör du nåt särskilt i helgen Milla?

Kramar

2009-05-06 @ 11:43:10
URL: http://starattraction.blogg.se/
Postat av: Sara

Njaa, tänkte om du hade lust att komma hit på lördagen eller söndagen. :) Ta en promenad, fika/äta nåt gott, snacka lite skit och sådär. :)



Kramar

2009-05-06 @ 13:33:07
URL: http://starattraction.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja men se om du har tid med nåt. :) Annars får vi ta det en annan gång. :)

Kramis!

2009-05-07 @ 01:03:48
URL: http://starattraction.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh vad kul! Jag hade jätteroligt med! Frida verkar vara en toppentjej. :D Jag är jätteglad att ni ville komma. Kul att ni tyckte om den! Då vågar man ju fortsätta testa nya saker. ;)

Kram kram!

2009-05-11 @ 11:52:51
URL: http://starattraction.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0