Vad har jag har för mig den senaste tiden?

Är väldigt dålig på att uppdatera här märker jag. Det blir inte att man sätter sig så mycket vid datorn när det är så fint väder ute. Som idag har jag legat ute nästan hela dagen och läst. Har varit hur underbart som helst.

Så, vad har jag haft för mig den senaste tiden? Jobbat, sagt upp mig från jobbet och fått ett nytt jobb. Ska jobba på systembolaget i Ingelsta över sommaren. Ska bli hur kul som helst. Trivdes väldigt bra när jag jobbade på systemet i Viken så jag hoppas att jag kommer att trivas lika bra här. Men det tror jag nog.

I torsdags var jag och Alex på en liten utflykt. Vi åkte till Stegeborg för att besöka slottsruinen där. Vi har pratat om det länge nu och säger det varje gång vi åker till eller ifrån Viken då vi åker förbi skylten. Men nu blev det äntligen av och fint väder fick vi också.


Färjan Elvira




Utsikt från tornet


Örtträdgården som Anna Vasa anlade


Här fann jag min favoritplats i fruktträdgården


Det luktade väldigt gott

Därefter åkte vi in till Söderköping och tog en glass tillsammans med en del av familjen Eklund.


Pappa 55 år

I lördags fyllde pappa 55 år och givetvis begav vi oss dit för att fira honom. Det blev kaffe, tårta, mat, kubb och kortspel. Senare på kvällen kom även faster Lisbeth på besök och var med på en omgång kubb.


Födelsedagsbarnet


Benjamin fyllde även han år i lördags. 6 år har han på nacken, moster Bamse


När det spöregnar går det lika bra att grilla inne i carporten


Kubbspelande


Alexander försöker göra sig hörd


Och lilla Helmut var med på ett hörn

Ja, så mycket annat har väl inte hänt. Vardagen knallar på i sin gilla gång. Såg Twilight häromkvällen. Verkligen en film jag kan rekommendera er att se. En del scener blev lite väl mycket för mig, men själva storyn älskade jag. Hade ett pirr i magen genom hela filmen och rös vid mer än ett tillfälle. En underbar kärlekshistoria som får en att må bra.

Nu ska jag hoppa vidare in i livets äventyr. Ha det gött!

Kommentarer
Postat av: Helena

Hej gumman!

Twilight finns även som böcker och är skriven av Stephenie Meyer

Finns 4 st och dom är helt underbara. Man blir lätt beroende. Så läs dom!

Böckerna heter iaf:

Om Jag Kunde Drömma

När Jag Hör Din Röst

Ljudet av ditt hjärta

Så länge vi båda andas



Film nr 2 kommer antagligen i höst.

Hade gärna haft Robert Pattinsson/Edward Cullen boendes i min garderob.



Kram

2009-05-27 @ 09:59:37
URL: http://www.nogg.se/naugtybynature
Postat av: Sara

Det gick faktiskt bra. :D Jansa och jag mätte med bilen sen, jag hade gått 11 km så det var en lång promenad, men han visade alla skogsvägar man kan ta om man inte vill gå riktigt så långt också, fast på samma runda. :) Du får komma ut nån dag så kan jag visa. Hihi!

Kramar!

2009-05-28 @ 11:30:49
URL: http://starattraction.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0