Ensam hemma

Den här veckan blir det mycket ensamtid. Alex är nämligen iväg på konferens i Tyskland i tre dagar (egentligen bara två, men han är borta i tre eftersom han åker direkt till jobbet när han kommer hem imorgon). Det gör inte så mycket egentligen, bara att man blir uttråkad efter ett tag. Gäller att hålla sig sysselsatt. Så igår fixade jag lite i köket, satte om blommor och sen åkte jag in till stan och hälsade på Jessika och Jimmy, och förstås lilla Angela. Sötare unge får man leta efter. Hon är så rund och go om kinderna. Annars är det jätteroligt att få upp kontakten med Jessika igen. Vi umgicks mycket under gymnasiet och hittade på mycket bus ihop.

Idag blir det att städa. Fick en lapp i brevlådan igår om att hyresvärden kommer hit imorgon och kontrollerar att vi har brandvarnare på varje våning. Jag störde mig dock på sista meningen: "Till dem som inte har möjlighet att vara hemma kommer jag att gå inte med huvudnyckel". Visst är det så att de måste ha hyresgästens medgivande för att få gå in med huvudnyckel? Nu är ju jag antagligen hemma imorgon när de kommer (om de ej ringer från jobbet) så det berör ju inte oss och inte har jag något emot att de går in heller, bara de meddelar i förväg. Men ändå så hängde jag upp mig på att hon skrev att de går in vilket fall som helst. Även om det är de som äger fastigheten så är det ju ändå vårt hem och vi hyr det av dem. Mitt hem är något heligt för mig och jag vill inte ha en massa människor springande här utan mitt medtycke, speciellt inte när man inte är hemma. Tycker faktiskt att det är lite läskigt att en människa anser sig ha rätt och knalla in i någons hem utan tillåtelse (även om de äger fastigheten). Vid sådana här tillfällen har jag bara lust att ringa till dem och säga att vi ej ska vara hemma och att de ej har rätt att gå in. Bara för att sätta mig på tvären. Nu tänker jag inte göra det för det ger ingenting, men det skulle vara bra roligt.

Nu måste jag komma igång med städningen. Har ju fastnat framför Criminal Minds. Lånade de två första säsongerna av Jessika igår. 

So long! 

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej. :D

Jo det är bara fint här! Lite ont i huvudet för att det är så grådassigt väder, men annars helt ok. Ska in och träna bodypump om tjugo minuter typ så är på språng. :)



Håller med dig i ditt inlägg. Ska kolla om de verkigen har rätt att gå in utan medgivande även o m det är deras. Man hyr ju och betalar trots allt pengar för det.



Ha en bra dag! Vi får ses nån dag! Kramar!

2009-11-04 @ 10:57:14
URL: http://starattraction.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0