Arma ben

Ajajaj, mina ben. En vilodag är välbehövlig just för tillfället. Är precis slut i kroppen, men kul har det varit. Igår gick det lite bättre än första dagen. Vi började i en liten liten backe och där vågade jag faktiskt släppa på lite. Jag tyckte att det gick jättefort, men antagligen gick det i snigelfart. Testade även på knappliften för första gången och ramlade inte. Den första vi åkte gick så sakta så man hade god tid på sig att få tag på en och sen var det ganska behagligt att åka upp för backen.

Efter fikat tyckte Alex att det var dags för mig att testa en annan backe, som var lite längre och lite brantare. Vi åkte ankarlift upp, dock inte upp till toppen. Det sa jag nej till. Ankarliften var inte min favorit. Det kändes som om jag skulle åka av hela tiden och jag panikhöll i stången.

I denna backe kom nu min tredje vurpa för denna vecka. Jag tyckte att det började gå lite för fort och glömde helt plötsligt allt vad Alex har lärt mig. För att hindra nedfarten lade jag mig rakt bakåt och låg där som en sköldpadda. Alex fick komma och dra upp mig för det var stört omöjligt att ta sig upp. Tur att ingen med filmkamera var i närheten. Alex filmade mig bara när jag sniglar mig fram nerför backen. Jag ser ungefär ut som en skitnödig 80-årig gammal tant. Hur snygg som helst!

Efter andra gången i den brantare backen gav jag upp för dagen. Jag var precis slut både i kroppen och mentalt. Eftersom jag fortfarande tycker att det är läskigt så spänner jag mig till max. Vi gick då till Våffelstugan för att värma oss lite. Där intog jag en välbehövlig kopp kaffe och Alex höll till godo med en stor stark. Efter en stund kom de övriga och fikade med oss. Alex, Bhosse och Andreas bestämde sig för att stanna kvar för till kvällsåkning medan vi andra åkte hemåt. Det första jag gjorde när vi kom hem var att hoppa in i en värmande dusch.

Det var Marlene och Magnus tur att laga maten och det bjöds på Flygande Jacob. Det var väldigt gott! Idag är det min och Alex tur och då blir det Tacos. Mumma!

Jag ska stanna hemma och plugga idag samt vila min arma kropp. Bhosse och Ewa ska ge sig ut i backarna och de övriga ska åka till badhuset. Hur kul jag än tycker att det är så ska det bli skönt att få lite ensamtid. Jag är ju van vid att vara mycket ensam så det blir ganska jobbigt att ha folk omkring sig hela tiden, även om det är trevligt.

I måndagskväll kom ännu ett citat. Denna gång var det Bho Eklund som stod för det. Vi satt oss ner vid köksbordet för att spela "Så det kan låta" och det blev Bhosse och Ewas tur. Ewa frågade Bhosse vilken kategori de skulle välja och Bhosse säger: "Jag vet inte ens vad vi gör!"

Nu ska jag ta tag i att komma igång med plugget. Ska försöka att hinna med en promenad också innan folket kommer hem. Kan vara skönt och trevligt att se sig omkring lite. Kanske ta lite fina naturbilder. Och försöka att inte gå vilse för häromkring ser ju allting likadant ut.

Hade inte så mycket roligt att berätta denna gång, men mina få läsare får hålla tillgodo ändå. Hoppas ni har det bra därhemma och saknar mig något så otroligt!!!

Pys och Kläm!

Kommentarer
Postat av: Sara

JAG saknar dig. :) När kommer du hem? Jag är fika- och ses-sugen. :)

2010-01-20 @ 18:22:03
URL: http://starattraction.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0