Nu är vi framme

Efter en heldag i bil är vi nu framme i Sälen. Färden började klockan 07:30 imorse då Alexander och jag lämnade Björkeberga. Vi åkte till Sjögärdet för att slå följe med Bho och Ewa. I Finspång mötte vi Marlene och Andreas med familjer. Eftersom Andreas hade ett helt baksäte ledigt i sin bil (Therese och Sannie är inte med) så hoppade vi över i hans bil. Det var också lite mindre packning i detta baksäte.

När vi hade nått Örebro var herrskapet kaffesugna så då blev det en liten fika på en parkeringsplats till en mack (kommer ej ihåg vilken). Bho hade gjort äggmackor, vilket var väldigt mumsigt. När kaffet var uppdrucket, mackan uppäten och toaletten besökt var det dags att ge sig ut på vägarna igen.

Nästa stopp blev Borlänge. Det hade nu blivit dags för lunch, som intogs på Kupolen. Det var ett stort köpcentrum och jag fick en väldans lust att shoppa, men det fanns det ingen tid för. Sprang dock in snabbt på Lagerhouse, som skulle stänga igen butiken och hade en massa rea. Det var tyvärr väldigt urplockat och jag hittade ingenting utav värde.

Väl framme i Sälen stannade vi till vid Konsum för att inhandla mat för en del av veckan. På kvällens meny stod det korv med bröd. Enkelt och gott.

Stugan är stor och fin. Den består av två våningar. På övervåningen finns ett kök, ett vardagsrum, tre sovrum och ett badrum med bastu. På nedervåningen finns ett litet kök, två sovrum och ett badrum. Jag och Alex bor i ett rum på övervåningen, som ligger precis vid köket. Trångt, men mysigt!

Nu ska jag intressera mig lite på filmen på TV:n. Det är inte mindre än Johan Falk som visas.

So long

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0