Trött i huvudet

Har precis avslutat en dags plugg. Egentligen skulle jag behöva plugga några timmar till, men huvudet säger nej. Orkar inte ta in ett enda ord till, speciellt inte om det handlar om företagsekonomi. Har suttit sen klockan halv nio imorse, med ett uppehåll för att gå på den sista mattelektionen innan det nationella provet. Hade en sista inlämningsuppgift att göra och lämna in samt en del frågor om geometrin.

Det behövs verkligen en storstädning här hemma, men den får bli när de båda slutproven är avklarade. Jobbar inte så många timmar veckan efter så då hinner jag städa istället. Det ser verkligen ut som att något skulle ha exploderat härinne. Det är nästan så att man ej ser varken köksbänken eller köksbordet på grund av alla grejer som ligger där. Men då är det tur att det för tillfället står ett extra bord här i köket som man kan använda som avlastningsbord. Det är ett sådant där bord, som egentligen ska stå ute i trädgården. Men än så länge ha jag inte anlagt någon gräsmatta på köksgolvet... Det kanske vore en idé dock. Då behöver vi ju ej bära ut trädgårdsmöblerna. Kan kanske tillkomma en del komplikationer vid grillkvällarna, som till exempel rökskador på gardinerna!?

Härom dagen kom Alexander hem med en solros till mig. Den pryder nu köksbordet så fint. Det är nog den mest törstiga blomma jag någonsin har ägt, tror jag. Den skriker jämt efter vatten. Får hoppas att den klarar sig ett tag i alla fall. Tyvärr har vi ju ingen balkong att ställa ut den på. Så istället får den stå på Alex-nästan-balkong. Han brukar öppna fönstret på vid gavel och sätta sig på en stol längst in vid fönstret och säga att det nästan känns som att ha en egen balkong.

Nej, nu ska jag nog gå och göra mig lite kvällsmat. Måste koka potatis till matlådan imorgon med. Japp, så får det bli.

Ha det gött därute!

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Då är det dags att vi kommer på besök så du får lite panik o tar tag i städningen :D

2010-05-11 @ 18:58:48
Postat av: Sara

Hej vännen!

Ja det tycker jag absolut att vi ska! Det är dags för en date oss emellan. ;)

Om jag nu fattat rätt så är det veckan efter pingst du pratar om? Då är jag ledig helt på tisdag och onsdag.

För övrigt så kommer du nog klara proven med bravur! :D



Kramar!

2010-05-12 @ 12:21:25
URL: http://starattraction.blogg.se/
Postat av: Carro

Ja, skönt att det gick så snabbt. Nä, vi har inte testat bredbandet där. Skulle ju testa om det funka här ifall vi skulle bo kvar men i huset ska vi skaffa paket med tv, bredband och telefon för det blir billigast.

2010-05-13 @ 06:49:05
URL: http://carro810815.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0