Allt eller inget

Det är konstigt att allt ska komma på en gång. Då pratar jag om jobb. Vissa tider kan det inte finnas någonting och man får nästan inga timmar alls. Just nu är inte en sådan tid. Så fort man visar sig på jobbet får man frågan om man vill börja tidigare då eller sluta senare då. Bra i och för sig, men ibland skulle det vara skönt om man kunde ha det lite mer regelbundet.

Sen förstår inte folk hur man kan vara trött. Påpekar man att man känner sig mer eller mindre slutkörd så får man oftast kommentaren:
"Men du jobbar väl inte så mycket"
Nä, jag jobbar inte heltid, men vissa perioder jobbar jag mer än heltid. Och är man mitt uppe i en vecka med ett eller flera 12-timmarspass så är man TRÖTT även om man var ledig mycket veckan innan det.

Sedan blir jag väldigt trött på att det alltid är arbete och huruvida man har ett eller inte, som ska diskuteras om man träffar på någont bekant.
"Vad jobbar du med nu då?"
"Hur mycket jobbar du nu då?"
"Jaha, söker du annat jobb då eller?"
"Hur går det på jobbet då? Fått några fler timmar än eller?"

Jag är bara så grymt less på att prata om min "jobbsituation". Tror inte folk att jag har nog med ont i magen över att inte ha en stadig inkomst eller regelbundna arbetstider, utan att jag måste påpeka det för allt och alla och de måste stå och oja sig över hur jobbigt det måste vara för mig... Låt mig tänka på någonting annat för en gångs skull!

För att ändå fortsätta att spy galla så är jag fruktansvärt trött på folk som snackar skit! Sköt ert eget och strunta i vad andra gör! Ni förstör bara stämningen med ert sabla skitsnack och det är ingen som tycker att det är kul att lyssna på!
SKÄRPNING

Så...nu är jag klar. Nu ska jag se klart Idol innan det är dags att krypa till kojs för imorrn ringer klockan vid 5.

God natt och sov gott


Kommentarer
Postat av: Niklas Karlsson

Tänk på något positivt, som att du är världens bästa vän!! =D

2010-11-13 @ 21:06:02
Postat av: Sara

Man får vara trött och man får spy galla.

Folk är oftast klumpiga när det gäller "kallprat" och inser inte att det kan göra mer skada än nytta.

Jag vet ju att du gör vad du kan! Jag hejar på dig, världens bästa Milla. :)

Kram!

2010-11-14 @ 13:12:11
URL: http://starattraction.blogg.se/
Postat av: Alex

Jag Älskar dig! Du är bäst!

2010-11-15 @ 12:35:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0