Make Up Store-kväll med Sara

På eftermiddagen tog jag racergolfen och brassade in till stan för att möta upp Sara. Hon hade nämligen bjudit med mig på en klubbkväll på Make Up Store och det kan man ju inte tacka nej till. Jag har redan shoppat alldeles för mycket så jag hade bestämt mig för att INTE köpa någonting. Ni får se hur den planen gick lite längre ner.

Sagt och gjort, mötte jag upp Sara. Först blev det en fika på Fräcka Frökens. Åt en veggomacka med avokado och keso. Den är bara för god. När vi väl satt där så plockade Sara fram kameran och det blev en hel del fulkort. Jag kan tyvärr ej ge er något smakprov eftersom hon har bilderna. Men om jag känner henne rätt så lär de komma till känna på ett eller annat sätt i alla fall.

När vi hade fikat färdigt och skrattat så högt så alla andra gästerna var trötta på oss gick vi vidare. Sara hade lite erbjudanden på olika affärer som hon hade tänkt att utnyttja. Sen är det ju obligatoriskt att besöka en eller annan skoaffär och dregla lite. Denna gång blev det Deichmann (eller vad den heter). Inga skor blev det, men ett par ursöta tofflor. Jag har hört ryktas om att det är kallt att bo i hus så det är bäst att förbereda sig.


Visst är de snygga!!

Sen var det äntligen dags för klubbkvällen. Tjejerna började med att demonstrera en sminkning i det nuvarande temat "extreme". Det ser så enkelt ut när de gör det, men själv misslyckas jag alltid. Speciellt med ögonskuggan. Blir aldrig snyggt. Det kan liknas med en blåtira när jag väl försöker.

Jag klarade mig nästa ifrån att handla. Jag köpte en tvål med lemongrass, som är fenomenal mot hudproblem. Jag har ju mina eksem på axlarna och sist jag använde denna tvål så försvann de så jag hoppas på liknande resultat denna gång. Sen hade jag turen att vinna på lotteriet. Jag fick en liten necessär, ett läppstift, en ögonskugga och en tvål med doft av lavendel. Tvålen gav jag bort till Sara eftersom jag ej gillar lavendel. Av henne fick jag en ögonskuggsborste, som hon redan hade.

 

Jag är supernöjd med dagen och sällskapet!
Alltid lika kul att följa med Sara till en sminkaffär. Hon är väldigt duktig och hjälper gärna till när man har frågor. Jag sa att jag får lägga upp en sminkbuffert och sen får vi gå och handla så får hon lära mig lite.

Imorgon ska jag och min älskling storshoppa....


Kommentarer
Postat av: Sara

Wie wie wiie! Ska snart lägga upp de läckra bilderna på oss! :D

Tack för idag gullet!

2010-09-28 @ 23:36:42
URL: http://starattraction.blogg.se/
Postat av: Linda

Visst är han söt! Väldigt snäll liten sak dessutom. Lite egen, haha. :) Söta tofflor du har köpt!

2010-09-29 @ 13:36:35
URL: http://yvlima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0