Liten stackare

Imorse när jag höll på att göra frukost flyger en liten fågel med en rejäl smäll rakt in i köksfönstret. Jag släppte allt jag hade för händer och sprang ut för att se hur det gick med den lilla. Jag hittar honom liggandes under fönstret, en aning groggy. Plockar upp honom och kollar om det verkar finnas några brutna ben. Som tur gör det inte det. Han är bara väldigt medtagen. Han satt i mina händer en liten stund tills han kvickna till lite och flög en liten bit för egen maskin. Sedan satt han på spröjset på fönstret till kontoret och vilade sig. Kollade innan jag åkte hemifrån och då hade han flugit iväg.



Denna lilla vän hade tur. Häromkvällen hittade vi en liten som inte hade haft lika stor tur. Han fick sin sista vila bredvid vår kompost.

Hoppas verkligen inte att det händer fler gånger! Det räcker med två gånger på en vecka (som man vet om åtminstone).


Kommentarer
Postat av: Carro

Vad liten du ser ut på kortet :) Kram

2011-07-01 @ 17:54:21
URL: http://carro810815.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0