Lax med krispigt olivtäcke

Även detta recept är hämtat från mammas Må Bra-tidningar. Finns mycket bra recept där. Jag måste bara säga till alla er som ej tycker om oliver att det gör inte jag heller, men det här var gott! Det blir en helt annan smak tillsammans med de övriga ingredienserna.

Detta recept är för 2 personer och tar ungefär 35 minuter att tillaga, give or take.

INGREDIENSER:
2 bitar laxfilé à 125 g
50 g gröna oliver med ansjovis
1 riven vitlöksklyfta
½ msk ströbröd
140 g squash
100 g aubergine
1 paprika
1 rödlök
1 tomat
2 tsk olivolja
salt och svartpeppar

TILLAGNING:
Sätt ugnen på 225 grader. Salta och peppra fisken. Hacka oliverna fint eller kör dem i matberedare. Blanda med vitlök och ströbröd. Tryck fast olivblandningen på laxfiléernas ovansida. Lägg dem i en ugnsform.
Skär grönsakerna i bitar och lägg runtom. Blanda runt med lite olivolja, salta och peppra. Ställ i ugnen i cirka 20 minuter tills grönsakerna har fått lite färg och laxen är fast och fin.

Det går nog att äta detta med bara grönsakerna som tillbehör, men jag gjorde i ordning lite couscous med gurkmeja att ha bredvid. Hoppas det ska smaka!

(Har tyvärr ingen bild här heller på grund av att jag glömde att ta kort på det när det var färdigt och att det fortfarande inte är den ordinarie datorn jag sitter vid)

Kommentarer
Postat av: Carro

Vad använde du för oliver? Vanliga på burk?

2009-03-15 @ 19:05:56
URL: http://carro810815.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0