Många och långa promenader!

Igår var jag ute en sväng till Sara. Vi satte oss till en början med varsin kopp te och tjattrade på som vanligt. Det är det som är så skönt med den här tjejen, att hur lång tid det än dröjer mellan gångerna vi ses så pratar vi på som sjutton. Det är verkligen inte tyst en sekund när vi är närheten av varandra. Kan tänka mig att folk tyckte att vi var jobbiga under gymnasiet, hihi.

När teet hade tagit slut så begav vi oss ut på en promenad. Vi gick bland annat förbi Krokeks Ödekyrka. Den var kul att se. Jag älskar gamla ruiner. Jag får alltid en speciell känsla i hjärttrakten när jag befinner mig på sådana ställen. Jag skulle önska att man kunde åka tillbaka i tiden och bara stå och titta på vad som hände då. Att vara en osynlig betraktare. Jag vet att Alex har pratat mycket om denna kyrkoruin så jag lär nog få se den fler gånger, eftersom vi har pratat om att åka dit. Han är ju delvis uppvuxen i Krokek så han har barndomsminnen från den kyrkan. Nåväl, promenaden tog i alla fall två timmar, men eftersom vi pratade på så kändes den inte alls så lång. Men det är alltid kul att gå på promenad ute hos Sara för hon har mycket finare stråk att gå än jag har här hemma. Älskar att gå i skogen, även om vi gick på en grusväg så var det ju skog runt omkring. Så lugnt och fridfullt.

När vi kom hem från promenaden satte vi oss återigen i soffan och pratade vidare. Det är konstigt egentligen att man kan ha så mycket att prata om. Undrar egentligen om det är vettiga saker som sägs? :-) Vid sex-halv sju var det i alla fall dags att bege sig hemåt. Och det var verkligen i grevens tid för när jag satte mig i bilen fick jag ett sms av Alex att han var uttråkad där hemma. Så det var bara att åka hem och underhålla min älskade pussgurka.


Idag (måndag) har spenderats åt tvätten. Förstår verkligen inte hur det kan bli så mycket tvätt när man bara är två personer. Jag tvättar ju ändå en gång i veckan. Men men...det sköter sig ju relativt mycket själv så det är ju inte så farligt. När jag var klar med tvätten gav jag mig av på en promenad. Gick en sväng som jag bara har gått en gång förut, och då gick jag nästan vilse. Fick ringa till Alex så att han kunde gå in på Eniro och kolla hur jag skulle gå. Idag hittade jag själv hem. :-) Tyvärr glömde jag ta med mig kameran (som vanligt), men jag har ju en relativt bra kameramobil nu så jag kunde ta några höstbilder.









Nu ska jag lägga mig i soffan och ta igen mig!

"Koooonstigt va?"

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej Millis!

Kul att träffa dig igår. Fick höra idag att det är rätt vanligt att folk gifter sig vid Ödekyrkan så det är bara att go for it. :D



Kram kram!

2009-10-13 @ 00:39:02
URL: http://starattraction.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0