"Det var lustigt..."

Fick mig ett gott skratt förut. Jag ringde till Re:member för att säga upp mitt kort. Jag är inget fan av kreditkort, men fick ett på köpet när vi tog soffan och bordet på avbetalning. Nu är det avbetalt och klart så då vill jag inte ha kvar kreditkortet eftersom jag aldrig använder det och jag tycker inte att man ska använda sig av det. Har man inte råd med någonting så har man inte. Nu kom jag visst bort från ämnet lite. I alla fall så ringde jag till kortservice för att säga upp kortet. Förberedde mig för ett match för att överhuvudtaget få säga upp det och 711 förklaringar till varför. Den enda frågan jag fick var "Har du ingen användning alls av kortet?". Mitt svar blev ju givetvis nej, annars skulle jag ju inte vilja säga upp det. Kommentaren till detta blev: "Vad lustigt..." och sen ett litet skratt. Jag blev så full i skratt. Det är faktiskt lite tragiskt att det är "lustigt" att människor idag inte är i behov av ett kreditkort så egentligen ska man väl inte skratta, men jag tyckte att kommentaren lät så rolig. Nu har jag i alla fall sagt upp det och innehar inte längre något farligt kreditkort.

Nu ska jag gå och se om jag hittar på något roligt att göra idag... Är fruktansvärt uttråkad och vill bara att de ska ringa från jobbet och säga att de behöver mig.

"Det är inte lätt att vara liten när man är stor"


Kommentarer
Postat av: Sara

Ja men det måste vi göra! Alltför längesen! Får bjuda dig på en fika snart eftersom du fyller år snart. ;)



Haha, tyckte denna anekdoten var rätt kul! Det är sjukt så mycket plastkort som används. Jag har ett kreditkort som jag fick vid köp av datan, men det använder jag ytterst ytterst sällan! Har bara köpt Swedenrock-biljetter på det två gånger, annars ligger det orört i plånboken. Tänker att det kommer bara användas till stora köp om man kan avbetala eller riktiga krissituationer. Tur man ändå kan sköta sin ekonomi. :)

2009-09-17 @ 13:53:22
URL: http://starattraction.blogg.se/
Postat av: Sara

Haha, du lär ju få puckla på honom lite! :) Det är sjukt värdelöst att bli sjuk! Jag har inte ens varit förkyld på över ett år! :P

Kramikram!

2009-09-18 @ 11:06:17
URL: http://starattraction.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0