Nya gardiner

Igår hade jag en sådan dag då jag absolut inte ville sätta mig ner och plugga. Då passade jag på att istället använda dagen till att putsa fönster och byta gardiner. För ett par veckor sedan köpte jag ett par spetsgardiner på Tradera. Planerna för dessa var att de skulle hängas upp i sovrummet, men som vanligt har jag svårt att få det där arlset ur vagnen, vilket har lett till att de har legat inne i "bra att ha-rummet" ett bra tag. Igår hamnade de då äntligen på plats!

Jag tycker faktiskt att det blev relativt bra. Visserligen är det lite pensionärsvarning på dem, men jag tycker om känslan av gammaldags hemtrevlighet som de ger. Jag kanske ska ta patent på det uttrycket, eller vad säger ni? Tycker att det stämmer väldigt bra överens med hur jag vill inreda mitt hem. Det är bara synd att man inte är ekonomiskt oberoende så att man bara kan köpa vad man vill när man vill. Men det är klart, det är ju lite tjusning i att få bygga upp det gemensamma hemmet bit för bit.

I alla fall så ser gardinerna ut så här:

De blå kuddarna på sängen ska så småningom få klädsel på sig, men har ej kommit så långt än. (Det är det där arlset som sitter fast i vagnen igen)


Det känns lite tomt runt om fönstren, men det är nog bara för att jag inte är van att ha kappor. De senaste åren har jag haft panelgardiner eller bara vanliga längder. Jag vänjer mig nog efter ett tag. Det blev klart mycket ljusare i rummet i alla fall, vilket jag ser som positivt.


För ett par veckor sedan sydde jag även klart gardinerna till köket. Kommer inte ihåg om jag har nämnt det eller visat upp den här på bloggen, men här är de:


Bilderna är som vanligt mörka och tråkiga, men det blir så med min kamera inomhus och sen är det svårt att ta kort mot fönstren och få det bra. Men jag hoppas att ni ser någorlunda hur de ser ut. De som är mer intresserade är välkomna hit på en kopp kaffe och lite struntsnack!

Har ni inte tänkt på det redan så kan jag ju påpeka att jag har bytt ut alla mina fönsterblommor till orkidéer på undervåningen. Tycker att de passar in i den "gammaldagsa hemtrevlighets-känslan" som jag vill förmedla i mitt hem. I köket har jag några med en grönaktig nyans och i sovrummet står de vita. Vill dock hitta några fina nya krukor till dem, men kanske måste rensa ut bland de gamla först.

Nu ska jag göra lite nytta i form av att byta i Maggans bur och sedan stryka jobbskjortor samt örngott.

Tjo och tjim!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0