Liftvurpa

Idag var andra dagen i Hundfjället. Alla var sega i starten så vi var inte där förrän bortåt tolv. Andreas, Maximilian, jag och Alex tog en knapplift upp första gången. Sen åkte vi bort till Trollstugan och träffade de andra för att åka upp i sittliften. Denna gång var det i alla fall ingen gubbe som backade in i mig. Men jag har fortfarande ingen aning om hur utsikten ser ut för jag blundar hela vägen upp tills Alex säger åt mig att hoppa av.

Alex fick allt ta och hålla sig med fega mig i den gröna backen nedför medan de andra åkte någon annan backe. Jag vågar inte ge mig på någon brantare. Tror att jag blev lite avskräckt från den röda backen i Lindvallen där det blev att åka på pjäxorna nerför. Och sen vurpan igår hjälpte inte direkt, men det var ju i och för sig i den gröna backen, som vi åkte idag också.

Vi svängde av så att vi kunde åka knappliften till Trollskogen igen för jag vill hemskt gärna åka den. Tycker den är hur mysig som helst. Synd bara att den inte är längre. Det tar ju inga tider att åka igenom den.  Haha, nu glömde jag nästan att berätta en väsentlig grej. Nämligen att jag ramlade i knappliften. Jag vill ha Alex bakom mig så att han kan puffa undan mig när vi kommer upp ifall jag skulle stå i vägen för någon. Men den fulingen hoppade på liften före mig och då blev jag så stressad så att jag glömde alldeles bort vad jag pysslade med. Jag tror att skidorna kom i kors och jag druttade på rumpan. Alex fick vackert hoppa av liften och komma tillbaka och hjälpa mig. Sen höll han sig bakom mig i knappliftarna! Ibland lönar det sig att lyssna på mig från början!!

Vi hade med oss korv, som vi grillade över öppen eld inne i ett liten skjul. Tyvärr blev det aldrig särskilt varmt i det där skjulet så man satt och frös hela tiden. Det tog bort lite av myskänslan. Efter korvgrillningen blev det alltså dags för mig, Marlene och barnen att gå in i värmestugan och försöka få tillbaka känseln i både fingrar och tår. Efter 45 minuter kände jag mig någorlunda varm och Alex hade fått åka lite utan att ha en stoppkloss med sig så då var det dags att ge sig ut igen.

Det blev en sista gång i den gröna backen och sen en sväng i Trollskogen. Marlene, Magnus och Alex stannade kvar för att åka kvällsåkning medan vi andra åkte hem och kalasade på semlor. I bilen hem så var Oliwer så gullig och frågade mig: "Hur gick det för Milla att åka skidor idag då?" Han är så härligt lillgammal ibland. Själv hade han ramlat massor av gånger, men inte i knappliften som knasiga Milla hade gjort. :-)

Alex gjorde även en actionfilm med mig i huvudrollen. Den visar min oerhörda snabba nedfart i Trollskogen. Det var som jag sa till Alex i backen att det känns som om jag åker jättefort, men egentligen går det ju säkert i snigelfart. Ett tecken kan ju vara att jag blir omkörd av människor som ej är högre än 1 meter, också kallade barn.

Spelade också ett parti Fia med knuff med Oliwer när vi kom hem. Konstigt nog så blev det nästan alltid omslag när Oliwer fick någonting under en trea. Den pojken tycker inte om att förlora!

Ikväll blir det lasagne och det är Bhosse som står för den. Imorgon var förslaget att beställa hem pizza. Kan ni gissa vem som kom med det förslaget??

See you later, alligator!

Kommentarer
Postat av: Sara

Hahaha, så himla roligt att läsa om de här dagarna. Jag hoppas jag får se lite bilder sen. :P



Ja, Anna har pratat lite om att hon vill åka till fjällen så vi får väl se. :) Man har väl nån månad på sig innan det blir för sent. :P

Hehe, kan tänka mig att man blir lite mör i kroppen efter dagar som dessa. Massa ovana spänningar och rörelser. :D



Ja, nu är missarna iallafall färdigkastrerade och vaccinerade så nu är det åtminstone ett år tills nästa besök hoppas jag. :)



Kramar!

2010-01-22 @ 21:49:55
URL: http://starattraction.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0