Sälen 2012

Sälen it is. -15 grader och nyfallen snö i skrivande stund. Även om jag inte är ett big fan av kyla och snö så är det mysigt. Men så klart, jag sitter ju inne i stugans värme och tittar ut genom fönstret. De andra är i färd med att klä på mer eller mindre glada barn för att sedan bege sig ut i backen.

Det är Alex och min sista dag häruppe. Imorgon börjar vi vår resa hemåt. Hur mysigt det än är att vara iväg så här så får jag alltid hemlängtan efter ett par dagar. Det är väl som ordspråket säger:
"Borta bra, men hemma bäst"

På hemvägen ska vi stanna till i Örebro och shoppa loss lite. Alltid kul att komma till en annan stad och handla lite nytt. Behöver verkligen nya kläder då nästan allt som finns i min garderob är urtvättat och nopprigt. Men så blir det väl när man inte köper kläder regelbundet.

Här följer lite bilder från veckan i norr:

Jag gör mig redo för en promenad


En liten bäck en bit från stugan


En gångväg, som tyvärr inte alls gick långt


Stugan, vi bor i den vänstra delen. Den är för övrigt till salu ifall någon skulle vara intresserad.


Utsikten från stugan


Vårt rum


Alfapetspel - gick åt pipan


Alexander


Matlagning på G


Bordet står dukat

Igår "förmiddag" tog jag och Alex en promenad i det vackra vinterlandskapet. Enligt mig, en alldeles lagom lång promenad och ni kan ju gissa vad Alex tyckte. :-)

Leker egytisk gudinna


Alex är fortfarande på gott humör


Det är vitt så långt ögat kan nå


Vatten, vatten, bara vanligt vatten


Vi hittade en genväg i form av en skoterväg (Alex idé)


Alex blev tillslut så ledsen så att han gömde sig i ett träd


Här är han väldigt upprörd över missvisande skyltar. Jag tror kommentaren var: "Det här är fan i mig längre än 1 km"

På kvällen bjöd Bho och Ewa oss alla på restaurang.



Buffé med grillat viltkött


Vi fick minigrillar så att vi fick grilla köttet själva


Grillmästaren




Alexander roade sig

Nu väntar jag på att herr Eklund ska höra av sig och meddela när det blir kaffe i värmestugan.


Kommentarer
Postat av: Niklas Karlsson

Åker du inga skidor i år?

Vilken restaurang var ni på där ni fick grilla själva? Verkade hur mysigt som helst. =)

2012-01-19 @ 19:40:27
URL: http://yava.se
Postat av: Mamma

Härligt med gemenskap.

2012-01-19 @ 20:40:39
Postat av: Sandra

Vilka härliga vinterbilder Milla! Och huset skulle man ju vilja köpa!! Ska bli kul att höra lite om er fjällresa ikväll :) kramar!

2012-02-02 @ 16:24:50
URL: http://sandraolsen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0