Semester

Hej hallå!

Nu är semester äntligen här! Två härlig veckor utan jobb! Men det tar en stund att varva ner. Känner mig fortfarande stressad och det har ändå gått 5 dagar. Iofs har vi varit igång hela tiden så det kan väl bero på det.

I torsdags åkte vi ner till Viken. Jag och Maggan åkte lite tidigare och Alex kom senare med buss. Det blev att åka ner till djuraffären och köpa en bur till Maggan som hon kan ha när hon är och hälsar på mormor och morfar. Sen bjöds det på kyckling. Det var gött det. När Alex väl kom ville mamma inte släppa in honom... :-)

I fredags kom Alex och hämtade mig hos mamma vid åtta-tiden på morgonen för att bege oss till Ullared. Vi mötte upp Marlene, Magnus och Oliwer i Söderköping. Det var regn och rusk hela vägen ner. Men vi fick iaf uppehåll när vi stannade till vid Brahehus och fikade. Vi stannade även till i Smålandsstenar och besökte Ica-affären och toaletten på en mack. Alex fick till sin glädje se Alex' korvbar.
Eftermiddagen spenderade vi på Gekås för att inhandla det första. Blev dock inte så mycket denna dag. Vi åkte istället till Ica-affären och köpte mat till kvällen. Det blev att grilla hamburgare och pimpla vin. Självklart ville Alex och Magnus se på Jönssonligan på TV på kvällen. Marlene och jag var måttlig roade. Det övriga sällskapet spelade sedan Yatsy, men jag var för trött så jag gick och lade mig.

På lördagen åkte vi in till Ullared igen och shoppade vidare. Jag köpte bland annat tre t-shirtar, två klänningar, en kjol, lite underkläder och en ram. Till hemmet köpte vi en papperskorg till toaletten, en vas att ha i vardagsrummet, två ljusstakar, köksklocka m.m. Kommer inte på vad vi fick med oss mer. Det var en hel del iaf.

Vid tre-tiden hade både jag och Alex tröttnat på att handla. Det var fortfarande saker som vi ej hade hittat, men vi har helt slut så det var bara att ge upp. Vi avslutade det hela med en fika med Marlene, Magnus och Oliwer. Sen begav vi oss hemåt, trötta och dana. Alex hade lovat att köra hela vägen hem, men orkade inte det så jag tog över mellan Smålandsstenar och Jönköping. I Jönköping var Alex jätteledsen eftersom jag missade avfarten till Mc'Donalds. Jag bestämde också att vi skulle ta vägen över Nässjö hem istället för att fortsätta E4:an. Men han blev på lite bättre humör när han fick mig att ta en avstickare och åka och titta på Bullerbyn utanför Vimmerby. Efter Vimmerby fick Alex ta över körandet igen (till hans stora förtret).

Vid nio-tiden var vi hemma i Viken igen. Vi åkte förbi Carro och Fredda och lånade en madrass eftersom Alex ej vill sova i mammas bäddsoffa. Sen åkte vi hem till mamma och Maggan. Pappa var också där. Så det spelades lite UNO, men först fick vi i oss lite kycklingsallad. Sen var det skönt att krypa ner i sängen och sova.

På söndagen firade vi Carro, eftersom jag och Alex är bortresta när hon fyller år. Hon fick underkläder, stolar, en konstig kossa och ett ägg. Mamma bjöd på smörgåstårta....mumma! Finns ingen godare smörgåstårta än hennes. På eftermiddagen åkte vi ut till pappa en sväng för att se vad han hade hittat på därhemma. Han hade fått det riktigt fint.

På söndagkvällen åkte vi hem till Eklunds där det bjöds på hemmagjord pizza. Ewa jobbade och kom inte hem förrän senare på kvällen. På måndagmorgonen åkte Alex och Bhosse in till stan och köpte en gammal Mazda. Deras Renault har ju pajjat så då blidde det en "ny" andrabil. Sen åkte vi hemåt stan på eftermiddagen för att fixa i ordning allt innan avresan på torsdag.

Lite kort har tagits... tyvärr ej så många eftersom jag glömde kameran hemma. Så det fick bli kort med Alex' mobil och det blir ju inte världens bästa, men ni får hålla till godo med det som bjuds...


Marlene läser en bok för Oliwer


Alex grillar hamburgare med ölen i högsta hugg


Marlene har upptäckt en spindel, som hon försöker undkomma


Nu ska det shoppas...


Oliwer ville vara med på bild


Alex skulle prompt åka och titta på Bullerbyn


Och slutligen en bild på vår älskade Maggan Lou

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0