Trädgår'n

Igår var vi och käkade på Trädgår'n. Alex och jag tog bussen in till stan för att kunna intaga lite alkoholhaltiga drycker. Väl där satte vi oss ner vid ett bord ganska nära baren. Medan vi väntade på att Manne och Anna skulle dyka upp tog jag mig ett glas vin och Alex en öl och en kaffe. När de väl hade kommit beställde vi in mat. Jag åt givetvis bakad potatis med skagenröra, Anna en ceasarsallad och Alex och Manne en varsin hamburgartallrik. Det var gott! Sen blev det ett glas vin till och en drink, som hette Päronsöt. Den bestod av vaniljvodka och något mer, som jag ej minns. God var den i alla fall. Det märktes dock att jag inte hade druckit alkohol på länge för det steg åt huvudet ganska fort. Sen var jag ganska trött också efter att ha jobbat 10 timmar på dagen. Det var hur som haver en trevlig kväll med god mat och gott sällskap. Vid elva-tiden var vi trötta och beställde taxi hem. Det var en av våra åkare som kom. Han var så snäll att han skjutsade ut oss gratis. Det var nog för att jag hade hjälp honom lite under dagen på jobbet. Tjänster och gentjänster. Det är positivt att jobba på taxi i alla fall. Två gånger har jag kommit hem gratis nu.

Idag ska vi åka och bada på dagen. Sen ikväll kommer Crippa och Sara på besök. Det blir lite mat, vin och Uno. Hur mysigt som helst. Dock har jag ej köpt det nya Uno Spin än så det blir det gamla vanliga. Lite tråkigt, men det är ju skoj det med.


Alex och jag väntar på bussen in till stan


I väntans tider...


Alex med sin Falcon Lite


Anna njuter av sin Ceasarsallad


Manne med sin rosa bögdrink, som han tyckte det var pinsamt att beställa


Alex hade också en bögdrink, men den var gul (ser dock orange ut på fotot)


Jag och Manne i en djup diskussion


Alex är otrevlig, som vanligt


Anna och Manne myser


Sist men inte minst... ett myskort på mig och Alex

Kommentarer
Postat av: Carro

Jo, den svarta katten hade mkt Cornestil :)

2008-07-26 @ 22:26:22
URL: http://carro810815.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0