Bakdag

Igår hade jag en redig bakdag. Jag började med att baka tigrerade muffins. Sen blev det partykakor och där började saker och ting inte gå helt enligt planerna. Degen blev smulig och kakorna flöt inte ut under gräddningen. Sen gjorde jag några chokladkakor, som jag ej minns vad de hette. Det var meningen att man skulle spritsa dem, men degen blev för degig så det gick inte. Så jag fick rulla dem istället och tänkte att det går säkert lika bra. Men när de var i ugnen flöt de ut och såg ut som kackerlackor. Så de går ej att bjuda på. Sen tröttnade jag på de misslyckade kakorna och bakade en hederlig sockerkaka med apelsin. Den blev i alla fall lyckad.


Muffinsen - jag glömde att ta kort innan jag la ner dem i påsen


Partykakor - tillplattade med sked


Kackerlack-kakor

Sockerkakan glömde jag att ta kort på, men den ser ut som en helt vanlig sockerkaka.

Kommentarer
Postat av: Fredda

Ååh,,, muffins :D

2008-09-18 @ 13:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0