Julafton 2009

Så var den stora dagen äntligen här. Och tro det eller ej så har vi äntligen fått uppleva en vit jul! Det var många år sedan sist. Tror min far sa att senast hela Sverige hade en vit jul var år 2001 så den var efterlängtad.

Här kommer min julafton i ord och bilder. Håll till godo.


Dagen började med frukost på Sjögärdet


Emilia dricker te tillsammans med mamma Marlene


Anchée läser tidningen


Maggan var ute och kollade läget

Efter förmiddagskaffet begav vi oss ut till Björkeberga. Alex följde med och tog en julfika för att sedan åka tillbaka ner till Sjögärdet igen. Jag stannade kvar för att fira Julaftonskvällen tillsammans med min familj.


Alex och Carro ser inte alltför nöjda ut över att ha hamnat bredvid varandra :-)


Helmut satt och mös i fönstret över elementet


Och så här såg det ut utanför fönstret


Alex fick Bullens varmkorv av Carro och Fredda


Gösta tyckte att det var roligare att leka i påsen med det begagnade juklappspappret


Finns det bara två fåtöljer så får man dela


Benjamin passade på att få lite julkel av Alex innan han åkte neråt Viken


Fredda bestämde sig för att vara snäll (han hade ju ej fått sina julklappar ännu) och ställa upp på ett normalt foto


Mammas underbart goda knäck


Sen var det dags för det tradionella kortspelet. Benjamin var med och agerade domare


Dags att äta julbord


Sen var det dags att dela ut julklapparna


Pappa har varit snällast under året och fick den största klappen


Carro visar upp en av sina julklappar för Fredrik


Mamma är i full gång och fotograferar julklappsutdelningen



Mamma fick en lampa med Elvis av Carro och Fredda


Fredrik fick en extra stor kortlek av svärmor och svärfar


Givetvis var vi tvungna att testa den stora kortleken. Det var inte helt enkelt att hålla reda på alla kort vill jag lova


Framåt kvällen kom Quasimodo fram och busade lite, Husse skällde på honom och han gömde sig i ett hörn


Ja, det var min julafton. Jag skulle ha fotat vad jag fick i julklapp med, men jag orkade inte. Kan försöka räkna upp allt istället. Får be om ursäkt i förväg om jag glömmer någonting, vilket inte betyder att jag inte är glad över det. Fick bara bra saker denna jul!

Av Alex fick jag en skål från Mine, skidstrumpor (de var väldigt varma och sköna), en prenumeration på en valfri tidning och parfymen Christina Aguilera by night.
Av Svärmor och Svärfar fick jag Dan Browns nya bok Den förlorade symbolen och 1000 kronor (har redan handlat upp lite av dem).
Av Mamma och Pappa fick jag en spikmatta (hur skönt som helst) och en toblerone.
Av Caroline och Fredrik fick jag ett nattlinne, som fick alldeles utmärkt att sova i.

Kanske kan lägga till att dagen innan julafton så fick vi julklapp på jobbet. Det var en köksvåg från OBH Nordica.

Japp, det var julafton för i år det. See you next year, Santa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0