En dag med Frida

Idag har jag spenderat dagen med Frida. Det blev inte riktigt som vi hade tänkt oss, men det har det ju en tendens att inte bli.  Vi skulle till ModelHouse och blir sminkade och fotograferade. Väl där så kom vi först inte in genom porten eftersom vi inte hade någon portkod. Vi försökte ringa på porttelefonen, men fick inget svar. Tillslut kom vi in när en kille kom gick ut därifrån. Vi ringde på och väntade på att någon skulle komma och öppna åt oss. Vilket inte skedde. Det var så tillbommat som det kunde vara och kolsvart. När vi hade väntat en halvtimme ringde Frida kundtjänst och frågade varför ingen fanns på plats då vi hade fått en tid. Vi fick då beskedet att Norrköpingskontoret var stängt tillvidare pga en del problem. Hade inte vi blivit informerade om det? Nej, om vi hade blivit det så hade vi väl inte stått utanför dörren och försökt komma in? Senast i onsdags hade ju någon ringt till Frida och bekräftat bokningen. Frida ifrågasatte då varför detta kunde hända och fick till svar att det ansvaret låg inte på henne och att vi fick återkomma imorgon. Väldigt dålig service i mina ögon!

Vi bestämde oss för att istället gå på stan en vända och äta lite lunch. Jag hittade en jättefin klänning på Vila, som jag tänkte ha på lördag. När vi gjort stan åkte vi först till Fridas jobb. Hon ville visa mig några gardiner som hon hade fixat. De var jättefina! Hon är så duktig, min vän. Sedan åkte vi till mitt jobb för att lämna in mina nycklar. Satte oss ner och tog en fika med Ranka, som pratade på lika friskt som alltid.

Därefter bar det iväg hemåt. Inget sagt eller nämnt om det.

Här är ett kort på klänningen som jag köpte. Det syns inte alls hur den egentligen ser ut, men ändå...



Vill tacka Frida för en underbar dag! Det måste vi göra om oftare och snart!

Ta hand om er därute! Världen är inte snäll så ge igen!

Kommentarer
Postat av: Sara

Superfin klänning! :)

Hur är det annars med Millsing? Är det så toppen som det borde vara? Många kramar/Sara

2009-02-15 @ 19:32:19
URL: http://starattraction.blogg.se/
Postat av: Carro

Modelhouse har ju varit i blåsväder ganska rejält den senaste veckan, kanske har ngt med det att göra att det var stängt.

2009-02-16 @ 08:24:26
URL: http://carro810815.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej! Skönt att höra att det är bra. Det är det väl här också, har haft ont i huvudet i över en vecka i sträck bara men tror jag druckit för dåligt så det tar jag tag i idag. :)

Vad gör du i veckan då? Har du lust och tid med en fika nån dag?

Kramar!

2009-02-16 @ 11:58:51
URL: http://starattraction.blogg.se/
Postat av: Sara

Usch nej, och inte ger det sig heller. :( Knaprar både Eeze och Ipren och det mesta jag kan hitta här hemma känns det som. Värdelöst. Aja...

Men vad sägs om fredag? Skulle det funka för dig? Jag är ledig då så är fri hela dagen. :)

Kramar!

2009-02-17 @ 19:08:04
URL: http://starattraction.blogg.se/
Postat av: Sandra

Snygg klanning raring! Du kommer rocka fett ikvall, tjoo! :)

2009-02-21 @ 14:26:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0