Göromål under arbetslösheten

Innan jag gick till jobbet i lördags komponerade jag en lista över saker som ka hålla mig sysselsatt den första tiden jag är arbetslös. Tror att det är viktigt att hålla mig igång första tiden så att jag inte blir alltför deprimerad. Nog för att jag kommer att besöka arbetsförmedlingen en del, men inte varje dag förhoppningsvis.

Nåväl, här kommer min lista. Kom gärna med fler förslag om vad jag kan hitta på.

* BLOMMOR - plantera om befintliga och inhandla nya blommor samt krukor
* GARDINER - inhandla nya, sy av det befintliga tyget
* KÄLLSORTERING - finna bättre lösning
* KÖK - städa ur och omorganisera
* KISTA - städa ur och omorganisera
* GARDEROBER - städa ur och omorganisera
* BOKHYLLA - sortera böckerna
* FÖNSTER - putsa
* VARDAGSRUM - dammsuga under soffan, fixa ngn sorts förvaring under soffbordet
* SYGREJER - organisera
* NYCKELSKÅP - göra klart
* FOTOGRAFIER - fixa ramar och sätta upp på väggen
* MATLAGNING - testa nya recept

Det var det praktiska som jag har kommit på hittills. Kommer säkert att komma upp fler sake allt eftersom. Observera dock att jag har ej tänkt att göra dessa saker i den ordning de står uppradade. Tar väl de jag tycker är roliga först och sen avancerar till tråkigare saker senare. Om de alls blir gjorda eller om jag hittar något annat roligare att pyssla med på vägen. :-) You never know!

Sen måste jag ju försöka få igång den sociala delen av mitt liv igen. Tänkte åk ner till Viken och spendera en längre tid där. Det smartaste är ju att åka ner någon vecka när mamma och pappa jobber förmiddag så att man hinner träffa dem någonting också. Får diskutera med dem och hitta någon lämplig vecka. Har ej tagit upp det med Alex heller och han vill säkert veta om jag ska åka i väg någonstans. Tänkte åka och hälsa på Sara någon dag. Se hur de har fått det i deras nya lägenhet. Har inte träffat henne på jättelänge. Försöka hitta någon dag som jag kan bjuda hit henne också. Sen ska det spenderas mer tid med min kära Frida! Sen får jag ju automatiskt mer till med min älskade Alexander!

Sen skulle det vara kul att åka ner till den blivande sjökaptenen i Kalmar. Har läst på hans blogg att han har fixar och donat en massa i stugan och ä nyfiken på hur det blev. Kanske bjuder han på rådjursstek? :-P
Sen blir det väl att hälsa på Manne och Anna i Borås. Kanske åka över till Ullred när man ändå är neråt till. Sen fanns det ju några kläd- och tygbutiker som behövs besökas. Nog behövs det både kläder och gardiner samt dukar.

Sen är jag på jakt efter en minidator. Kan dessvärre ingenting om sådant så är det någon som har något bra förslag på en billig användbar dator så ge gärna förslag. Hittade en rosa på medimarkt som jag blev lite sugen på. Hade tänkt mig en 10-tums skärm i alla fall. 8-tum blev lite för litet. Vi får se vad man hittar.

Nu ska jag se klart på CSI och sen gå och lägga mig. Ska ju upp tidigt och jobba imorgon. Har räknat ut att jag har 18 dagar kvar att härda ut på jobbet. Sen behöver jag inte gå tillbaka dit mer.


Kommentarer
Postat av: Sara

Besöka mig var ett aldeles utomordentligt förslag tycker jag. ;) Hade tänkt föreslå det själv innan jag såg att du skrivit det. Ett annat förslag då...Baka en massa! :D Bröd, kakor, bullar, godis. Det håller en sysselsatt ett tag. :)

Kramar!

2009-01-20 @ 00:44:15
URL: http://starattraction.blogg.se/
Postat av: Niklas Karlsson

Börjar väl likadant som Sara. =P

Får nog svårt att bjuda på rådjur då danskar åkte när jag inte var hemma. Och inget meddelande lämnade dem om var dem gömt köttet... =( Men kan bjuda på massa annat gott. =D

Måste nog tyvärr rätta dig med att jag inte blir sjökapten, än iaf, utan bara fartygsbefäl. Så får bara köra småbåtar upp till 500 ton.



Får du helt tomt på din lista har jag saker som bör göras... ;P

2009-01-20 @ 21:44:24
URL: http://blogg.yava.se
Postat av: Anders

När du gjort alla saker på din lista kan du ju alltid passa på att blogga dig in i nån topplista genom att göra 100 uppdateringar per dag... :-)

2009-01-26 @ 18:27:01
URL: http://anderstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0