En dröm har gått i uppfyllelse

Det slog mig att en av mina drömmar har gått i uppfyllelse. Jag sitter vid köksbordet med kaffekoppen i handen och tittar ut genom fönstret. Låter tankarna vandra fritt. Jag vänder blicken mot bordet och allt som ligger där, mina böcker, kollegieblock och datorn. Plötsligt slår det mig att en av mina drömmar/viljor var just det här. Att ha ett stort köksbord där man kunde sitta omgiven av arbete eller, ännu hellre, omgiven av familj och vänner. Enligt min mening är köket hemmets hjärta. Jag har alltid sagt att jag vill ha ett stort kök med plats för ett rejält matbord där man får plats att umgås. Och precis i detta nu så sitter jag i mitt stora kök, vid mitt stora köksbord. Jag kan inte låta bli att le. Att något så vardagligt kan betyda så mycket.


Bild från Google


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0