The bank

Idag har vi varit på banken. Ett möte som jag har varit lite nervös inför, men det gick bra. Alex och Bhosse var förberedda och hade gjort upp fina kalkyler i Excel så det var inga problem. Sen att jag satt som ett stort frågetecken var bara ett plus. Nej då, jag förstår det mesta. Det är bara det att det är så mycket att sätta sig in i . Det är topplån, bottenlån, räntor, amorteringar and the list goes on! Sen ska man inte bara ha ett lån i bottenlånet, utan det ska delas upp i flera olika, som ska bindas på ett x antal år vardera. Så långt är jag relativt med, men sen så ska inte alla lånen betalas samtidigt och inte varje månad och där måste jag medge att jag kollrades bort en aning. Alex gjorde ett gott försök att förklara för mig, men min hjärna skrek:
FÖR MYCKET INFORMATION PÅ ALLTFÖR KORT TID!!

Måste bara påpeka att jag är inte så trög som jag framstället mig själv i texten ovan. Jag har bara lite otur när jag tänker ibland. :-)


Faktum är att det går lite för bra nu så jag väntar på när motgången ska komma. Och det är inte bara för att vara negativ, utan det bara känns som att det har gått lite för lätt med allting som har med husköpet att göra. Först att vi gled in på en bananskal gällande budgivningen, fått lånelöfte från två banker och nu lån från en tredje.
Vad är haken, liksom?

För det är ju onödigt att bara luta sig tillbaka och njuta av framgången och bara må bra. Nej, så går det inte till! När det går dåligt så oroar man sig för det och när det går bra så oroar man sig för vad som kan gå fel! Varför är man så knäpp? Jag får helt enkel beodra mig själv att känna lycka över att detta faktiskt har gått så bra och ha förhoppningar om att det ska fortsätta så.

Så:
FAN, VAD GLAD JAG ÄR!!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja du gumman det där att oroa sig borde man inte göra förrän det händer något.Oro ska man inte ta ut i förskott.Tänk på det.Kramis.

2010-08-25 @ 12:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0