Djurtestat eller inte?

Jag har inte kunnat sluta tänka på att väldigt många av de företag, som jag tidigare har köpt produkter av, använder sig av djurtester. Så nu har jag suttit och sökt på internet efter mer information om detta. Detta är, som sagt, ingen verksamhet jag vill stödja och kommer att göra allt i min makt för att inhandla produkter som jag vet ej är testade på djur.

På Djurens Rätts hemsida hittade jag en lista på företag, som inte testar på djur. Här kan ni läsa den om ni är intresserade. Hittade även en sida som hade samlat en massa produkter som ej är testade på djur och innehåller ekologiskt producerade varor. Jag kan tyvärr inte säga någonting om den eftersom jag ännu inte testat att beställa från den, men den heter i alla fall Ren Skönhet - Din Ekologiska skönhetsbutik.

Om ni har något förslag om var jag mer kan hitta information så skriv gärna detta i en kommentar.


Kommentarer
Postat av: Carro

SV: Det var jättegott! Och det bästa är att det nästan inte är några kalorier alls i moset :)



Du har ju Make up Store i stan, de testar ju inte på djur.

2010-02-22 @ 17:54:20
URL: http://carro810815.blogg.se/
Postat av: Sandra

Harligt du bestamt kora ickedjurtestat! Ett mkt klokt beslut :)

Du borde kolla PETA's hemsida (www.peta.org) dar finns mycket information, har kommer en direktlank foretag som INTE testar: http://www.caringconsumer.com/pdfs/companiesDontTest.pdf

kramar

2010-02-28 @ 23:16:41
URL: http://misscandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0