Förjävligt!!

Läste precis på Saras blogg och hon hade ett inlägg om företag som testar på djur. Jag gick in på sidan och det är en del produkter som inte kommer att köpas eller användas i detta hushåll mer. Säger som Sara: använder upp det som finns, men sen kommer det inte innanför dörren här mer. Jag tänker inte vara med och stödja denna verksamhet! Detta gör mig verkligen förbannad! Varför utsätta försvarslösa djur för plågsamma tester bara för att vi människor ska kunna lägga en snygg make-up eller få len hy. Rent ut sagt förjävligt! Jag mår illa bara jag tänker på det. Jag förstår inte de människor som har mage att utföra dessa tester. Hur kan de sova om nätterna? När de under dagarna plågar ihjäl tusentals djur.

Här är sidan för er som är intresserade av att ta avstånd ifrån produkter som är testade på djur: http://search.caringconsumer.com/search.aspx
Här kan ni även läsa vilka företag, som inte testar på djur!


Jag tycker att det är bra att detta kommer ut i ljuset så att vi som konsumenter kan göra ett aktivt val. Vill vi acceptera djurtesterna och fortsätta köpa dessa produkter eller vill vi ta avstånd från det och välja andra produkter istället? Jag vet vad jag har valt! Vad väljer ni?

Stoppa plågsamma djurförsök!

Kommentarer
Postat av: Sara

Såklart det är ok! Ju mer det sprids desto bättre tycker jag! :)

Kramar!

2010-02-21 @ 12:46:28
URL: http://starattraction.blogg.se/
Postat av: Carro

Bra Milla!

2010-02-21 @ 12:56:38
URL: http://carro810815.blogg.se/
Postat av: Karolina

Va skönt de är att se att andra reagerar. Jag har i flera dagar nu skrivit inte mindre än 3 inlägg om detta och kan inte sluta att tänka. Jag behöver juh bara titta här hemma (Har 2 hundar 2 katter och en dv hamster) för att må dåligt över vad jag inte var medveten om. Åh söker mer och mer information hela tiden och uppdaterar. De finns juh så enormt med information att hitta.

2010-02-21 @ 16:57:42
URL: http://viktkampen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0