Gardinfunderingar

Igår var i på Jotex i Söderköping och köpte nya gardiner till köket. Det har jag varit på jakt efter väldigt länge och nu hade jag en massa veckbandslängder framför mig. Alex sa den hemska kommentaren (som ofta används av oss): "Vi kan ju avvakta". Fort som fasiken snodde jag åt mig två längder och sprang till kassan. Den där kommentaren är den största anledningen till att vi aldrig får någonting gjort. Den sägs både av mig och Alex ganska ofta skulle jag tro.


Här är ett smakprov från gardinerna vi köpte igår. De är ej sydda eller upphängda ännu så ni får ge er till tåls att se det färdiga resultatet.

Sen har jag även hittat ett par, som jag vill ha i vardagsrummet och extrarummet. De är dock inte beställda än. Får nog avvakta med dessa tills dess vi vet vad bilen kommer att gå på.

HISSGARDIN ALVA 100 CM, MÖRKGRÅ från Textilboden.se

Så här ser den i alla fall ut. Den färgen har jag tänkt i vardagsrummet eftersom vi har gråa tapeter i en något ljusare nyans. Tror att det kommer att bryta av bra.

HISSGARDIN ALVA 100 CM, LIN från Textilboden.se

Och den här har jag tänkt i extrarummet. Det syns inte så bra, men den är linfärgad.

Båda hissgardinerna finns att hitta på www.textilboden.se och det är även därifrån jag har lånat bilderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0