Första dagen i backen

Klockan nio imorse kom Oliwer in i vårt rum och väckte oss. Då var det dags att börja dagen. Frukosten stod på bordet så det var bara att hoppa i kläderna och sätta sig. Ni som känner mig vet hur galen jag är i frukost! Den bästa måltiden på hela dagen. Nu för tiden får jag ju dock hålla mig till A-fil för att min mage ska fungera någorlunda normalt.

Efter mycket om och men kom vi iväg och färden gick till skiduthyrningen. Till mitt stora förtret var man tvungen att uppge både sin längd och vikt. Okej, jag är kort, men måste folk veta HUR kort jag egentligen är? Och vikten är ju inte direkt något ideal just nu. Men jag var glad för det. Nervositeten började sakta komma krypande, men för att vara jag var jag väldigt lugn.

Vi lastade in skidorna i bilarna och begav oss till Lindvallen. Måste säga att när jag såg de första backarna knöt det sig lite i magen. Jag och Alex började i barnbackarna. I dessa backar blev det EN vurpa, vilket jag är väldigt stolt över. Och då menar jag inte att jag är stolt över vurpan utan att det enbart blev en. Enligt Alex var jag faktiskt duktigare än de flesta första dagen i backen. Suger åt mig rejält av komplimangen!

Sen kom det fatalta misstaget för dagen. Blandningen av mitt eget övermod och Alex, Ewas och Bhosses inte-tanke på att jag var alldeles fräsch på skidorna gav vi oss upp i en brantare backe. Det var nämligen en röd backe. Enligt dem en väldigt flack backe. Vi tog sittliften upp, vilket gick relativt bra. Förutom det faktum att jag är väldigt höjdrädd och blev halvt panikslagen och trodde att vi skulle ramla ner och dö. Väl uppe gav vi oss av nerför backen och flack up my ass!!!! Ännu mer panik! Det var inte möjligt för mig att ta mig ner för detta stup (mer eller mindre) med skidorna på så de åkte av och jag åkte på enbart pjäxorna ner. Det tog väldigt lång tid och vaderna blev ömma, men ner kom jag. Sista biten gick jag dock med på att ta på mig skidorna och ploga mig nerför. Säger bara: ska inte ge mig på den backen imorgon!!!!! Kanske ska tillägga att min andra vurpa kom i denna backe. Jag tappade kontrollen, fick upp för hög fart och Alex skulle fånga upp mig. Jag lyckades på något sätt dra med mig honom och för att få stopp på allt så satte jag mig platt på rumpan. Måste ha sett väldigt smidigt ut.

Efter min traumatiska upplevelse i stupet så gick jag och Alex in på Skidloungen och tog en varm drink, nämligen Varm choklad med Mintuu. Mums! Det blev inget mer åk för mig denna dag utan jag ställde mig tillsammans med Marlene och Magnus med barn nedanför backen, medan Alex åkte upp och fick åka en gång utan en stoppkloss. Jag tycker lite synd om honom eftersom han verkligen brinner för detta och hålls tillbaka av mig, men det får han bjuda på för det är han som har tjatat med mig. :-)

Kanske ska tillägga att ni som läser detta inlägg kan läsa det lite med glimten i ögat för det är så jag har skrivit det.

Nu sitter jag i soffan och väntar på att Andreas ska bli klar med fläskpannkakan. Det ska verkligen bli gott med lite mat i magen. Men under tiden håller jag tillgodo med ett glas vin!

Måste bara tillägga en liten roligt händelse vid frukostbordet imorse. Emilia hade ätit klart och det var dags att torka sig om munnen. Innan föräldrarna får komma i närheten ska hon torka sig själv. Hon duttade med pappret mot ansiktet. När detta var klart tyckte hon att det även behövdes att torkas i rumpan. Handen med pappret åkte bakom ryggen och hon såg väldigt nöjd ut. Det är svårt att beskriva, men roligt var det! Kan säga att det utbrast ett skratt runt bordet och Emilia såg väldigt frågande ut.

Försöker förgäves komma på något dagens citat, men tror inte att jag har hört något otroligt dumt sägas.

Gårdagens citat stod dock Ewa Eklund för. Vi körde frågespel i bilen på vägen till Finspång. Frågan löd: Vad kallades det folk som stred för att Skåne och Halland skulle tillhöra Danmark under 1600-talet? Ewas svar: Flugsnäppare. Det rätta svaret är Snapphanar.

Tack och hel, leverpastej!

Kommentarer
Postat av: Sara

Hahaha, ja för att vara tagna när jag är full som ett ägg så blev det ganska bra. :D

Jajamän, har snöat hela dagen idag, känns inget vidare, nu vill jag ha vår. Haha! Lite tidigt att hoppas på det kanske. :P

Ja, har läst! Så himla kul! Har heller aldrig stått på ett par skidor. Fortsätt skriv så jag får va med lite. Hihi!

Kramar!

2010-01-19 @ 17:19:14
URL: http://starattraction.blogg.se/
Postat av: Johanna G

Haha Detta fick mig att tänka på min första och hitills enda resa till Sälen. I alla fall så åkte jag och en till ankarlift och någon eller några liftar fram så trillar en av, vi försöker ta oss förbi men det går inte så vi trillar också av. Vi fick pulsa genom snö som nådde över midjan, till slut kom vi ut i en backe som jag försökte åka nerför, åkte inte långt kan jag säga för den var ALLDELES för brant så jag fick försöka gå ner istället. Väl nere så åkte jag upp igen, när jag var uppe kollade jag vilken backe jag hade hamnat i tidigare och självklart var det en SVART backe!!! Svartbacke första dagen, näe tror inte det!! Samma person som trillade av liften gjorde även så att dom fick stanna hela sittliften för han flyttade för långt åt sidan så personerna längst ut fick inte plats så flera som skulle fått plats trillade!:D Men kul hade jag och andra dagen i backen fick man verkligen in snitsen och då var det superkul att åka!!:)

Ha det jättebra! kram

2010-01-19 @ 17:59:48
URL: http://johanna-faune.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0