Hot hot hot

Idag har det varit varmt. Extra härligt är det när man är genomförkyld.

Började dagen med att jobba.
När jag precis hade klivit in på jobbet ringer mobilen.
Livrädd letar jag igenom hela väskan innan jag hittar den.
Vem fan ringer tjugo i åtta en lördagmorgon??
Jag blir alltid rädd för att någonting har hänt när det ringer på så konstiga tider.

Det var dock bara en av mina kollegor, som hade missat det tidigare tåget och behövde hämtning på station för att ej komma försent till jobbet.
Så det var bara att vända i dörren och knalla tillbaka till bilen.
Snäll som man är.

Missade mitt morgonkaffe bara därför.
Men Fredrik lovade att jag skulle få ta en kopp när jag kom tillbaka, vilket jag också gjorde
Är alltid på jobbet minst en kvart innan jag börjar på lördagar för att kunna ta en liten kopp


När jag kom hem var det så varmt så att man smälte bort.
Tog med mig Maggan och gick ut på gräsmattan, men det var för varmt.
Även i skuggan.
Så vi gick in igen.
Försökte få tag i någon medlem i min familj, men ingen svarade.
Bestämde mig för att ändå åka neråt och när jag var i Söderköping ringde syrran.

Det blev jordgubbar och glass när jag kom fram.
Efter det åkte vi ut till Fallingeberg och badade.
Det var väldigt skönt att svalka sig efter en het dag.

Inatt ska jag premiärsova hos min syster och hennes bihang.
Ska sova i min gamla bäddsoffa.

Tack och hej, leverpastej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0