Det är roligt att se på när andra arbetar

Igår åkte jag och Maggan Lou ner till Valdemarsvik. Maggan ska vara på spa hos mormor och morfar en vecka, medan jag och Alex åker omkring lite i vårt avlånga land. Jag saknar henne redan. Fanns ingen att prata med när jag gick upp imorse. Det första jag gjorde igårkväll när jag kom hem var att börja prata med henne, men hon var ju inte där. Vanan sitter hårt.

I alla fall så bjöd dagen på lite arbete, för andra. Pappa höll på att ta ner taket på uteplatsen när jag kom. De har beställt nytt sådant samt nya utemöbler.


Pappa skruvar för fullt


Mamma var också i farten


Här är två stycken, som inte anstränger sig i onödan


Efter ett litet missöde med kombinationen stege och halt golv fick mamma hållplikt


Som sagt...


Okej då, vi kan leka lite med grässtrån. Du springer, jag tittar på!

Efter mitt besök i barndomshemmet begav jag mig ner till Valdemarsvik för att se Carro och Freddas nyinköpta lyxvilla. De renoverar för fullt. Förutom igår när de åkte till Ikea istället. Fortsätter de så får jag nog snart ringa Arga Snickar'n. :-) Skämt åsido, var det jättemysigt och jag tror att de kommer att få det riktigt bra där.


Fredrik läser instruktionsboken för hur byrån fungerar


Carro gick in och hjälpte till. Hon ville vara säker på att ha någonstans att lägga sina strumpor


Köket är väldigt mysigt och gammaldags, men opraktiskt. Så smånigom planerar de att göra om det.


En vacker vägg i sovrummet. Jag fick massor av roliga förslag, varav Fredriks respons bara var: Jaha. Han var inte riktigt med på noterna.

För en gångs skull fick man tjata på Fredrik för att han skulle gå med på att åka hem till deras lägenhet och äta. Både jag och Carro var hungriga (mest jag tror jag). Väl där hittade vi två stycken, som inte alls var lika nöjda med livet.


Benjamin kunde ej vara still så bilderna blev suddiga


Som sagt...

Efter kvällsmaten med det jättegoda hembakade brödet tog vi en promenad med katterna.

Gösta tyckte inte om att träffa på grannhunden


Benjamin var en aning modigare.

Vill ni följa Carro och Freddas renovering lite närmare kan ni kika in på Carros blogg lite då och då.

Tack min älskade familj för en trevlig dag och god mat!

Kommentarer
Postat av: Carro

Kanske ska fortsätta använda blåbär o hallonfil när jag bakar då :)

2010-06-06 @ 18:16:35
URL: http://carro810815.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0