Halmstad -> Helsingborg

Idag gick resan bort från Halmstad och mot Helsingborg. På vägen hade vi tänkt att titta förbi Båstad m.m. men regnet öste verkligen ner så det blev inget av. Vi var inne och vände i Båstad, men det gick ju inte att sticka näsan utanför bildörren förrän man var genomsur så vi bäsade ut till E6:an igen och åkte till Väla Köpcenter. Det enda jag hittade där var två böcker.

Vidare gick resan till Sofiero Slott. Jag är totalt förälskad! Det fanns en underbar dal med rhododendron (eller hur det stavas) och bäckar. Verkligen jättevackert. Om Alex inte hade varit med hade jag nog varit kvar där än, för det var inga svårigheter att gå vilse därnere. (Det hade slutat regna när vi kom hit).

Vi filmade lite och jag har inte skrattat så mycket på länge. Jag skrattade så jag grät. Jag kanske lägger ut filmerna här när vi kommer hem sen så får ni se allt det roliga. Men antagligen är det så att "you got to be there" för att det ska vara kul. Men jag och Alex skrattar i alla fall!

Nu ligger vi och slöar på vandrarhemmet i Helsingborg. Jag hörde Alex snarka alldeles nyss så han slappar väl till rejält. Ikväll blir det att åka in till centrum och kolla runt lite. Måste ju få något i magen också. Åt bara någon smörja till burrito till lunch.

Nu ska jag hoppa lite på Alex. :-)

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh då är vi ju inte så långt ifrån varandra nu. Haha, lät bara lite desperat.;) Här regnade det imorse men nu är det rätt fint. Ska se lite band ikväll sen. Ha det så trevligt!:) Kramar

2010-06-09 @ 18:05:15
URL: http://starattraction.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0