Underbar start på dagen

Denna dagen började underbart bra! Tänkte att jag skulle starta min dator för att kolla mail och fortsätta på min skoluppgift. Vad händer? Jag loggar in som vanligt, men internet fungerar inte. Kanske ska tillägga att i detta hem måste man ha lite knep för att få igång internet när man först startar datorn. Så då blir det att ta till knep nummer 2 (som var nummer 1 från början), alltså starta om datorn. Sen när jag ska logga in så går det inte. Startar om igen och tänker att nu går det! Nej, funkar inte. Försöker igen, men samma sak händer. Vid det här laget har mitt humör redan gått i taket. Har absolut inget tålamod med datorer som krånglar.

Bestämmer mig för att istället välja ut lite dukar att ha på soffbordet respektive köksbordet. Väljer ut en av Farmors gamla dukar till soffbordet. En vit jättesöt med broderier på. Plockar fram strykbordet och järnet. Hinner knappt börja stryka innan strykjärnet har droppat av sig en gul vätska på duken. Vid det här laget förlorar jag all kontroll över humöret och börjar stortjuta! Don't mess med mina minnen av Farmor liksom!

Så nu sitter jag och knappar på Alexanders gamla Dell. Den fungerar även om den måste fundera i minst 5 minuter innan den bestämmer sig för om den vill åstakomma vad man har bett den om eller inte.

Nu ska vi iväg till Oliwer och fira att han fyllde 5 år igår!

I'm to darned cute for you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0