:-( och :-)

Känslan att vi ska flytta från Borgs Gård börjar sjunka in. Jag är glad över att vi har köpt hus och att vi ska få ett eget nytt hem att pyssla och dona med, men jag är ledsen över att flytta härifrån. Jag kommer på mig själv med att tänka tankar som att "på söndag är det sista gången jag tvättar i tvättstugan", "om mindre än två veckor kommer detta inte längre att vara hem". Och för att vara uppriktig så bringar detta en tår i ögat. Jag har trivts så otroligt bra här. Jag glömmer aldrig den känsla jag fick direkt när jag klev in i köket här för första gången. Jag var hemma! Jag fick en liknande känsla när vi klev in i huset och på något sätt kändes som att det var menat att vi skulle bo där, men det är ändå inte riktigt samma grej. Jag hatar att jag inte riktigt kan förklara. Men för att sammanfatta det kort så:

JAG HAR VERKLIGEN ÄLSKAT ATT BO HÄR OCH JAG KOMMER ATT SAKNA DET!

Jag tror att det är bra att flytten sker snabbt. Flytta ena dagen, städa andra dagen och lämna in nyckeln tredje dagen. Då hinner jag inte tänka så mycket och utan att jag vet ordet av så kommer jag att vara härifrån.

Men jag är övertygad om att jag kommer att trivas i huset och älska att bo där med. Så ni ska inte tro att jag inte vill flytta för det vill jag. Jag blir bara lite melankolisk. Jag var likadan när jag skulle flytta ifrån min älskade etta på Repslagaregatan. Jag får fortfarande en leende på läpparna varje gång jag går förbi min gamla port där.

Jag vet, jag är knäpp! Men det bjuder jag på.

Trots allt mitt gnäll så ser jag fram emot att flytta. Det ska bli roligt att komma i ordning och få inreda. Extra roligt ska det bli att få måla om i alla rummen och få sätta sin egen prägel på huset. Och att ha en egen trädgård att pyssla i. Det finns en hel del planer och funderingar på vart vi ska ha ett trädgårdsland och några rabatter. Vart torkvindan ska upp och vart man första gången på våren ska ta koppen kaffe.

Inte att förglömma. Maggan kommer att få ett helt nytt kök att springa runt i. Det ska bli kul att se henne första gången man släpper henne lös och hon får undersöka. Jag tror att hon kommer att trivas jättebra! Till sommaren ska hon även få en ny utebur så att hon kan vara ute och käka gräs.

När allt kommer omkring så kommer detta att blir kalas!!!

Tjillevippen!


Kommentarer
Postat av: Niklas Karlsson

Måste ju bara märka ord till en som alltid gör det på oss andra. :P

Jag jag vet så säger man ETT leende på läpparna, och inte EN leende...

Hoppas du har något bra försvar. ;)

2010-09-22 @ 21:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0