Mamma är lik sin mamma

När man var liten så suckade man ofta åt sina föräldrar och tyckte att de var hur jobbiga som helst. Nu när man är vuxen (eller något liknande) så märker man att man är lika dem på så många sätt. Och att man gör sådana saker, som man tidigare i livet irriterade sig på att de gjorde.

Har ett exempel där jag förstår mamma fullt ut! Detta eviga tjat om vad man ska ha för mat i veckan. Vad ska vi handla? Mitt svar blev då oftast: "Kan väl inte jag veta".
Jag har inga barn att tjata på om detta, men jag har en karl. När man frågar honom om han vet någonting som behövs handlas så får man till svar: "Köp något gott". Jaha! Och vad är något gott då? "Köp lite käk bara". Jo, det var det som var tanken.

Ska handla i eftermiddag/kväll (första storhandlingen på 5 veckor!!!!) och tror ni att det finns någon nota skriven? Nej! Och tror ni att karln är hemma för att kunna hjälpa till? Nej!
I-landsproblem deluxe!!!

Jag är även ganska lik min mor när det gäller gardiner och blommor. Can't get enough!

När man väl får barn kommer man säkert att upptäcka fler tillfällen då man agerar precis som ens egna föräldrar! Jag kan faktiskt inte säga annat att jag är stolt över att upptäcka de små saker, som gör mig lik mina för de är de absolut bästa föräldrarna i världen. Och blir jag bara en bråkdel av de föräldrar för mina barn som mina har varit för mig så vet jag att jag kommer att blir en supermamma! Det där blev en himla lustig mening, men jag hoppas att ni förstår min poäng!

Nu ska jag göra mig i ordning för att åka och ta en fika med forna och nuvarande arbetskamrater. Ska få se en "liten" bebismage! :-)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja du gumman så är det att bli vuxen.Tur att nån i familjen är det.HiHi.

2011-04-03 @ 16:40:17
Postat av: Sandra

Jaaa den är verkligen superbra den där locktången! Kul å äntligen ha den :) Hoppas du haft en bra wkend! kramar

2011-04-03 @ 22:04:05
URL: http://sandraolsen.blogg.se/
Postat av: Alex

Passa er....

2011-04-04 @ 08:54:42
Postat av: Sara

Tack snälla Milla!

Ja han ser ut som en liten barbie med peruken och allt. :D Tillomed läraren, Olle sa att han blev så söt! Hahaha!

Eric är riktigt snygg i vanliga fall med, men kajalen gjorde mycket alltså. Mums! Om han inte vore så liten bara. :P Han fyller 22 på torsdag. Haha! ;)

Kramar

2011-04-04 @ 10:25:36
URL: http://starattraction.blogg.se/
Postat av: Sara

För övrigt måste jag säga att åååh, det är precis som här! Det där med maten.

- Vad ska vi äta?

- Vet inte...

- Men kom igen, vad är du sugen på?

- Vet inte... nåt gott.

Lagom frustrerande emellanåt. :P

2011-04-04 @ 10:27:01
URL: http://starattraction.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0