Renovering av altan och smörgåstårta

Hej och hopp!

Jag är verkligen inte bra på att uppdatera här regelbundet. Antingen hinner jag inte, glömmer bort det eller orkar inte. Helt enkelt så kommer det riktiga livet emellan.

Den här helgen är mina svärföräldrar här och hjälper oss att renovera verandan. Eller rättare sagt så hjälper svärfar till och svärmor kommer på köpet. :-) I vintras höll taket på verandan på att kollapsa under all snö, vilket ledde till att vi fick stötta upp den med bland annat en gammal sängstomme. Man tager vad man haver, som Kajsa Varg sa. Det som gubbarna Eklund nu har gjort är alltså att satt upp extra reglar, som ska stötta upp taket ifall vi får ännu en sträng vinter med en massa snö.

Eftersom min kära mor snart ska operera sitt knä så kom min familj in och firade Alexanders födelsedag idag. Han fyller år i början av september. Med sig hade mamma en av sina underbart goda smörgåstårtor, som vi glatt mumsade i oss. Carro hade med sig muffins med egenodlade äpplen i, som också slank ner utan problem. Jag passade på att visa pappa sladden till mina fönsterlampor, som är för kort. Han suckade lite, men skulle köpa en längre sladd nästa vecka när de skulle till stan och sedan fixa det åt mig. :-) Pappa är snäll, han!

Syster yster klippte Maggans och Dagnys klor. Maggan bet och skrek under sin behandling, medan Dagny somnade. Hon hade varit ute och legt med barnen en stund och var helt slut.


Här vilar hon ut en stund hos moster

Nu hålls Alex och Bhosse med att sätta upp vår TV på väggen. Det är en himla smart idé eftersom det innebär att jag får bänken, som TV:n stod på tidigare, ledig. Där kan jag ställa några fina ljuslyktor lagom till höstens mörker. Skulle vilja ha en fin blomma där med, men dels kommer Alex klaga att den är i vägen och sen kommer Dagny att gräva upp all jord ur krukan. Alltså, ingen blomma blir det.

Nu ska jag njuta av ett glas rosé och luta mig tillbaka i soffan en stund. Axlarna och huvudet värker!

Tack och hej!


Kommentarer
Postat av: Niklas Karlsson

Måste bara fråga vad legt är?

Kanske något katter brukar göra med just barn och därför jag inte sett Lucas och Maya göra det. =P

2011-08-29 @ 22:12:18
URL: http://yava.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0