Just wasn't ment to be

Det blev ingen zumba idag i alla fall. Det berodde dock inte på halsont.

Sent omsider låste jag ytterdörren och rusade med ilfart ner mot bilen. Jag tog omvägen förbi soptunnan och där träffade jag på en man i gul reflexväst.

Mannen frågade:
"Ska du iväg med bilen?"
"Jo, jag hade tänkt det", svarade jag med häpen min. Vad fan har han med det att göra, liksom?
"Jag har kört fast med lastbilen nere i backen. Det kommer en kille och hjälper till, men det tar nog 10 minuter"

Jag blickade ner mot kurvan och såg mycket riktigt en stor lastbil stå mitt i vägen. Upp med mobiltelefonen för att meddela Sara och Centralbadet min eventuella sena ankomst. Receptionisten var väldigt tillmötesgående och skrev ut min biljett åt mig så att jag kunde hämta den i receptionen när jag väl anlände.

Efter en sådär 20 minuter sitter jag i bilen och ser lastbilen bogseras förbi vår infart. Då ljuder en signal i jackfickan. Men foten redo på gaspedalen hivar jag upp telefonen och svarar. Det är Sara, som meddelar att tyvärr är zumbapasset inställt med kort varsel så jag behöver inte åka. Bara att backa upp bilen igen, ta med sig träningsväskan och gå in.

Nu har jag ätit lite lunch och väntar tills det är dags att åka in till bokrean och fikan med tjejerna. Kan ju alltid passa på att vika lite tvätt istället. Det kanske man förlorar en och annan kalori på...

It just wasn't ment to be


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag åkte och köpte glass istället. :D

2011-02-28 @ 13:44:07
URL: http://starattraction.blogg.se/
Postat av: Mamma

Det var ju bra att lastbilen stod ivägen annars hade du ju åkt in i onödan,när det nu inte blev nån träning.Men du hade ju träffat söta Sara förstås.Kramis

2011-02-28 @ 20:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0