Kolmårdens djurpark

I augusti fyller min kära syster 30 år. Eftersom alla (nästan) har börjat jobba då och helgerna redan är mer eller mindre fullbokade så bestämde vi oss för att tjuvstarta firandet lite redan under semestern. Vi nappade henne och tog med henne till Kolmårdens djurpark.


Här är sällskapet på väg upp för första backen


En björn med skön stil


En söt liten rackare


Här är det bus på G


En stackars liten präriehund, som satt och längtade ut ur sitt fängelse


Även djuren var trötta av värmen


Världens största gnagare.. Ser ut som en förväxt Maggan


Tre Nanduus på ingång


Heellooo


Den blivande 30-åringen


En trött spansk vildhund (tror att det var så rasen hette iaf)


Viksbor


Pappa och jag försöker att se sälen runt hörnet


Apor som ligger och har det skönt


Kamel


Mäktiga horn


Söt


Noshörning som vilar sig


Elefant


En liten minignu med sin familj


En ovanlig art av snygging


Vi åkte även med i den nya linbanan. Jag som är livrädd för allt vad höjder heter var en aning nervös när vi första startade. Men efter första svängen så gick det lättare. Det var verkligen en upplevelse, som jag gärna gör om nästa gång jag besöker djurparken.

Tackar min familj för en underbart rolig dag, som alltid i ert sällskap och hoppas att den blivande 30-åringen är nörjd med sin dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0