Oskarshamn 2011 - dag 2

Andra dagen åkte vi in till centrum på förmiddagen eftersom Alexander hade spanat in en jacka, som han ville köpa.


Här har vi precis kommit in till centrum

När vi gick mot Badholmen för att äta lunch gick vi igenom detta kvarter, som hur mysigt som helst. Där träffade vi även på en liten hund, som ville kissa på Alexander. Tyvärr fångade jag inte detta på bild.






Ett väldigt nedgånget, men otroligt mysigt litet hus




Vi satte oss nere vid vattnet i väntan på att matstället skulle öppna. När vi satt och åt så flög det in en liten fågel där. Personalen försökte att öppna varje fönster där han var, men han flög ju bara iväg så fort de kom i närheten. Jag tyckte otroligt synd om den lilla stackaren, som blev mer och mer stressad och bestämde mig för att ingripa. Istället för att försöka fösa ut honom tog jag honom i mina händer och bar ut honom. Det var dagens goda gärning!

Innan vi for tillbaka till stugan åkte vi ut till Ica Maxi för att titta om de hade någon liten minigrill, eftersom det saknades grill vid vår stuga. Vi hittade en liten och grön en.

Alex mekar ihop den


Färdig! Var dock ingen höjdare att grilla på... Vi fick steka köttet istället.

Alexander hade bestämt sig för att lyssna på IFK-matchen på radion och jag visade tydligt mitt missnöje:

Fotboll på semestern! Har ni hört på maken! ;-)


Kommentarer
Postat av: Carro

Haha! Vilken söt liten grill. Vi hitta en likadan en gång fast den var målad som en fotboll.

2011-07-17 @ 21:16:15
URL: http://carro810815.blogg.se/
Postat av: Mamma

Nej det ska ju inte vara sport på semestern,Bläääääääääääääää

2011-07-18 @ 19:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0