Fynd

Jag har en förkärlek till gamla möbler med romantiska inslag och brukar titt som tätt sitta och kika på Blocket och Tradera. Dock är det sällan jag slår till och verkligen köper någonting, av flera olika anledningar som gör mig till mig. Dels att jag inte vågar ringa och kolla om de har grejerna kvar, för att jag inte vågar åka själv och titta på grejerna och att jag emellanåt är väldigt dumsnål!

Igår hittade jag dock någonting som jag inte kunde stå emot. Jag slängde iväg ett mail till killen, som sålde den och hörde mig för om den fanns kvar. (Maila är relativt säkert då du ej behöver prata med någon). Han ringde upp idag och sa att den fanns kvar och att jag var välkommen att komma och titta på den.

Så jag hämtade upp Alex vid Söder Tull när han kom med bussen så gasade vi iväg för att se om det var någonting att ha.

Och det var det! Den är så fin! Och för en så billig peng skulle jag har varit korkad om jag inte hade slagit till.


Visst är den underbart söt! Tyvärr är den inte i originalskick och mönstret som är på består av påklistrad tapet. Inte ett bra gjort arbete heller. Men eftersom den redan är målad och klistrad på så tänker jag ge mig på och måla den jag med.


Jag tycker mig tyda namnet Gärda på locket. Årtalet är lättare att urskilja, men man vet ju inte om den är från detta år eller om det bara är det året som Gärda bestämde sig för att föreviga sitt namn på den eller kanske till och med det år så Gärda är född. Detta får hur som haver vara kvar som det är. Tycker att det är ett sött mönster faktiskt.

Är grymt sugen på att gå förbi Auktionkammaren i Viken någon dag nu och se om de har fått in något smarrigt!
Återkommer om jag finner fler fynd!


Kommentarer
Postat av: Niklas Karlsson

Tycker du kan försöka göra mönstret från insidan på utsida också. =)

2011-06-14 @ 00:14:58
URL: http://yava.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0