Pyssel med gardiner och blommor

Förmiddagen spenderades på Centralbadet i Norrköping. Först ställde jag mig på crosstrainern för att sedan gå vidare till ett Zumba-pass. Till Zumban kom Sara. Det var ganska länge sedan vi sågs nu så det var roligt att få se henne, även om vi inte hann prata så mycket. Men fy, så jobbigt passet var idag. Kul är det i alla fall. Jag älskar verkligen den träningen!

Sedan bar det av hemåt för att laga lite pastasås. När jag sitter där och äter i godan ro så knackar det lätt på ytterdörren och någon rycker i handtaget. Vem kan det vara? Hade noterat att grannen inte var hemma när jag parkerade bilen och kunde inte tänka mig att någon av de övriga grannarna skulle rycka i handtaget. :-)
När jag kom fram till dörren såg jag först ingen, men vid en närmare titt såg jag min kära mor stå därute. Det hade jag verkligen inte väntat mig så jag blev jätteglad. Med sig hade hon ett DOT-spel, gamla tidningar och havrekakor.

För mig var det tur att hon dök upp när hon gjorde eftersom jag hade planerat att sy gardiner under eftermiddagen och hade lite problem med hur jag skulle göra. Så nu fick jag experthjälp på plats så det gick väldigt snabbt och smidigt att först sy och sedan få dem på plats.


Så blidde det. Den var lite kort på "höjden" (eller vad man ska säga), men det får duga!

När mamma hade åkt vidare, hon skulle till Jysk och Willy:s, så satte jag upp de forna köksgardinerna i vardagsrummet.


De passade bättre här

När det var klart så hade jag ingen lust att sluta pyssla så jag fortsatte genom att sätta om lite blommor. Hade jag varit smart att jag kunnat tagit före och efterbilder, men ni får hålla tillgodo med enbart efterbilder.


Min ankfot, som har funnits med ända sedan jag flyttade hemifrån


Någon liten grön växt, som jag inte vet vad den heter.


Dessa har jag inte satt om, men jag köpte dem i förra veckan.

Nu har jag pysslat klart för idag och lutar mig tillbaka i TV-soffan!


Kommentarer
Postat av: Sara

Tack snälla söta! <3<3<3

2011-03-31 @ 10:52:31
URL: http://starattraction.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0