Orosmoment

Det är konstigt att det alltid ska finnas saker att oroa sig för. Det verkar höra livet till. Idag är bara en sådan där skitdag då jag plockar fram allt som jag har att grubbla över. Så jag tänkte spy galla här.

Detta är mina orosmoment för tillfället:

Maggan Lou
Vill gråta bara jag tänker på det. Är så fruktansvärt rädd för att förlora henne, men vet ju om att för eller senare så kommer vi till det. Finns inga ord som kan beskriva vad den lilla pälsbollen betyder för mig. Är så orolig över att hon kanske mår dåligt även om hon inte visar det. Det sägs ju att marsvin spelar friska så länge de bara kan eftersom det i vilt tillstånd betyder fara att visa sig svag. Skulle vilja att hon kunde berätta för mig hur hon mår och vad jag kan göra för att göra det bättre.

Dagny
Hon äter inte. Det har fungerat med att blanda ut kattmaten med torsk, men nu verkar inte det duga längre. Ger henne bara torsk emellanåt för att hon ska få i sig någonting. Imorse fick hon lite filmjölk och det var gött det!

Huset
Min största skräck är att vi sitter här om tio år med ett helt förfallet hus för att vi inte klarar av att sköta underhållet. Ja, jag vet att jag överdriver en smula nu, men det är sådan jag är. Ser redan skavanker som behöver åtgärdas och givetvis har jag inte en aning om hur det ska göras. Stockarna i trappen börjar murkna och bli dåliga, vart fan får man tag i nya sådana? Trappen vid groventren börjar flagna sönder, räcker det med att måla om eller måste något bytas ut och hur i helskotta byter jag ut det i sådana fall då? Häromdagen satt jag och fundera på när det var dags att måla om kåken och hur lång tid det skulle ta. Och så vidare...

Golfen
Här är källan till allt det onda idag. Det var det här som drog ner mitt humör från sprudlande glad till sprutande tårar. Hämtande den på verkstad igår och ombesiktade den idag. Tror ni att den gick igenom: NEEEEEEEEEEEEEEEEEJ! Självklart inte. Varför skulle den göra det? Fan, vad bitter jag blir!

Bröllopet
Vad i hela friden har jag glömt bort att göra? Har bara en känsla av att någonting väldigt nödvändigt och viktigt har förbisetts, men VAAAAAD?

Pengar
Ett ständigt återkommande orosmoment inblandade i alla de andra problemen. Varför är de bra för?
Vi avskaffar dem!

Så, nu tror jag att jag är klar med mitt klagande för idag. Innan dagen är slut har jag säkerligen kommit fram till ytterligare några superba I-landsproblem. Jag borde få nobelpris i att oroa mig och komma på eventuella kommande problem. Och jag som var orolig för att jag inte hade någon talang.

Nu ska jag gå ut och avreagera mig på snön! 



Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja du gumman det går att oroa sig för det mesta.Men det mesta löser sig oxå ska du se.Vi får hjälpas åt du vet ju att familjen finns till för att hjälpa.

Och du bor ju inte ensam i huset så ta inte på dig för mycket.Kram

2012-01-24 @ 22:38:48
Postat av: Alex

Inget att oroa sig för. Det leder endast till att du mår dåligt och det hjälper ju inte. och huset... se till så pass mycket vi har gjort hittills med små medel!! Du har inget att oroa dig för!

2012-01-25 @ 07:05:19
URL: http://camillaworld.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, man kan inte fixa allt på en gång. Tycker ni har gjort det bra hittils, o som sagt, ni är ju två o förmodligen fixar ni lite olika saker . Kram på er!

2012-01-27 @ 14:27:56
Postat av: Anonym

2012-01-27 @ 17:22:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0